شناسهٔ خبر: 48853669 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

بایدن: افغان‌ها بخاطر کشورشان بجنگند

نهمین مرکز ولایت هم به دست تروریست‌های طالبان افتاد

صاحب‌خبر -


گروه بین الملل: تروریست‌های طالبان کنترل شهر فیض‌آباد مرکز ولایت بدخشان را در شمال شرق افغانستان به‌دست گرفتند.
ذبیح‌الله عتیق، معاون فرمانداری ولایت بدخشان با اعلام این خبر گفت که نیروهای دولتی حاضر در فیض آباد که در چند روز گذشته درگیر جنگ با تروریست‌های طالبان بودند تحت فشار زیادی قرار گرفته‌اند و از فیض‌آباد به سوی نواحی اطراف عقب‌نشینی کردند و در نتیجه تروریست‌های طالبان شهر را در اختیار گرفته‌اند.
فیض‌آباد نهمین مرکز ولایت افغانستان است که در کمتر از یک هفته اخیر به دست تروریست‌های طالبان می‌افتد. روز سه شنبه هم مرکز دو ولایت دیگر از ۳۴ ولایت افغانستان، یعنی فراه در غرب و پل خمری در شمال این کشور نیز به دست تروریست‌های طالبان افتاد.
از سوی دیگر همزمان با شدت یافتن حملات تروریست‌های طالبان برای تصرف مزار‌شریف،‌ مرکز ولایت بلخ، محمد اشرف غنی، رئيس جمهوری افغانستان راهی این شهر شد. همچنین عبدالرشید دوستُم، جنگ‌سالار معروف افغانستان نیز راهی این شهر شده و منابع خبری افغان اعلام کرده‌اند که بناست نشستی با حضور رئیس جمهور، مارشال دوستُم و همچنین عطامحمد نور، فرمانده امنیتی و دفاعی در این شهر برگزار شود تا در زمینه بسیج مردمی و عملیات بازپس‌گیری مناطق تصرف‌شده تصمیم‌گیری شود.
بایدن: پشیمان نیستم
رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد که از تصمیم خود مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان پشیمان نیست.
 جو بایدن،  تأکید کرد که از تصمیم خود مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان که قرار است اواخر این ماه به پایان برسد "پشیمان نیست" و از افغان ها خواست "عزم جنگ" کنند.
وی گفت: "من از تصمیمم پشیمان نیستم."آخرین نیروهای آمریکایی قرار است ۳۱ اوت از افغانستان خارج شوند و به جنگ ۲۰ ساله‌ای که ایالات متحده درگیرش بود پایان دهند.
بایدن افزود که افغان‌ها "باید اراده جنگ داشته باشند و برای خود و مردمشان بجنگند.وی افزود: "ما بیش از هزار میلیارد دلار در ۲۰ سال هزینه کرده‌ایم ، بیش از ۳۰۰ هزار سرباز افغان را آموزش داده و تجهیز کرده‌ایم."بایدن تأکید کرد که آمریکا از ارتش افغانستان در سطوح لجستیکی و مالی حمایت خواهد کرد.
در همین زمینه، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خاطرنشان کرد که نیروهای مسلح افغانستان به طور قابل توجهی از تروریست‌های طالبان بیشتر هستند و توانایی وارد آوردن خسارات بیشتر به تروریست‌ها را دارند.



 

برچسب‌ها:

نظر شما