شناسهٔ خبر: 67709619 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

بایدن: مشکل پزشکی داشته باشم، کناره‌گیری از مبارزات انتخاباتی را بررسی می‌کنم

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفت، اگر پزشکان تشخیص دهند که «مشکل پزشکی» دارم، کناره‌گیری از مبارزات انتخابات ریاست جمهوری را بررسی می‌کنم.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، بایدن در مصاحبه‌ای با رسانه خبری آمریکایی BET که چهارشنبه شب خلاصه‌ای از آن پخش شد، در پاسخ به این پرسش که در چه شرایطی در حضور خود در مبارزات انتخاباتی تجدیدنظر می‌کند، اظهار کرد: در صورتی که مشکلی پزشکی پیش بیاید؛ در صورتی که پزشکان بیایند و بگویند که مساله ای برایم پیش آمده است.

بایدن بارها تاکید کرده است که هیچ یک از پزشکانش به وی نگفته‌اند که مشکل جدی پزشکی دارد. کوین اوکانور پزشک کاخ سفید ماه فوریه اعلام کرد: بایدن ۸۱ ساله یک مرد قوی، فعال و سالم است که همچنان برای اجرای موفقیت‌آمیز وظایف ریاست جمهوری آماده است.

بایدن در اولین مناظره با دونالد ترامپ که هشتم تیر ماه برگزار شد، به لکنت افتاد، بیش از اندازه مکث می‌کرد و نتوانست در تمام طول مدت این مناظره به وضوح افکار خود را بیان کند. به دنبال آن، تردیدها در مورد توان ذهنی و جسمانی وی برای ادامه مبارزات انتخاباتی افزایش یافت و تاکنون شمار زیادی از اعضای حزب دموکرات در کنگره آمریکا خواستار پایان کارزار انتخاباتی بایدن و خروج وی از رقابت با ترامپ شده‌اند.

بایدن این درخواست‌ها را رد کرده و در مصاحبه با شبکه ای. بی. سی نیوز گفته بود، تنها در صورتی از مبارزات انتخاباتی کنار می‌کشد که «خداوند متعال» به او بگوید کناره‌گیری کند.

بایدن در مصاحبه با شبکه BET پذیرفت که «در تمام طول مناظره مرتکب اشتباه جدی شدم.» با این حال، همچنان در حزب دموکرات‌های صداهای تازه‌تری برای خروج بایدن از مبارزات انتخاباتی به گوش می‌رسد.

در تازه‌ترین درخواست، آدام شیف از اعضای ارشد حزب دموکرات آمریکا در مجلس نمایندگان چهارشنبه شب از جو بایدن درخواست کرد از انتخابات ریاست جمهوری این کشور کناره‌گیری کند و گفت: نگرانی جدی من این است که آیا رئیس جمهور بایدن می‌تواند در ماه نوامبر ترامپ را شکست دهد یا نه.

به گزارش شبکه سی. ان. ان، یک مقام ستاد انتخاباتی بایدن در واکنش به این درخواست تاکید کرد که رئیس جمهور آمریکا متعهد است در این مبارزات بماند.

نظر شما