شناسهٔ خبر: 48848152 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امر و نهی مسئولان مهم‌ترین حوزه امر به معروف و نهی از منکر است

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان همدان گفت: امر به معروف و نهی از منکر حوزه‌های گوناگون دارد که مهم‌ترین آن، حوزه مسئولان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حجت الاسلام یاسر مظاهری دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان همدان در نشست خبری احیای امر به معروف و نهی از منکر استان ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت امام حسین (ع) اظهار داشت: با توجه به اینکه سیدالشهدا مبنای قیام نهضت خود را امر به معروف و نهی از منکر اعلام کردند دهه اول محرم به عنوان دهه امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است.

او با بیان اینکه از مرداد ماه سال گذشته ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر به دستور رئیس ستاد شروع به فعالیت کرد، عنوان کرد: رویکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر فرهنگ‌سازی و مطالبه‌گری است که بر مبنای این دو رویکرد دو معاونت با عناوین معاونت اجتماعی و مطالبه‌گری و معاونت رسانه، فرهنگ‌سازی و آموزش در ستاد شکل گرفت.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان همدان ابراز داشت: در این مدت انحصار را در بحث امر به معروف و نهی از منکر شکستیم چراکه وقتی نام امر به معروف و نهی از منکر شنیده می‌شد ذهن‌ها به سمت عفاف و حجاب می‌رفت.

مظاهری با تاکید بر اینکه منکر فقط رعایت نکردن عفاف و حجاب نیست، گفت: در ستاد امر به معروف و نهی از منکر در سطح استان ۲۳ گروه مطالبه‌گری در عرصه‌های مختلف از جمله مبارزه با فساد مسئولین، عفاف و حجاب، محیط زیست با قید انحصارشکنی مشغول مطالبه‌گری هستند.

او با بیان اینکه بیشترین مطالبه‌گری‌ها درجهت شعار سال مبنی بر تولید پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها بوده است، تصریح کرد: با همت گروه‌های مطالبه‌گر در خصوص رفع موانع تولید کارخانه زمرد آسیا با توجه به مشکلاتی که از سوی بانک عامل داشت و با ورود دادستانی کل کشور و معاون قضایی دادستانی رفع مزایده شد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان همدان با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید امر به معروف و نهی از منکر را احیا کند، گفت: در حال حاضر تمام ستاد‌های شهرستان‌ها با ریاست ائمه جمعه فعال هستند.

مظاهری گفت: از دیگر اقدامات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر محلات با محوریت مساجد بود که طرح تازه‌ای بود.

او با بیان اینکه این طرح به صورت پایلوت در ۱۰ مسجد در سطح شهر همدان تشکیل شده است، ابراز داشت: بعد از بررسی نقاط ضعف این طرح و رفع آن به بقیه مساجد هم تعمیم می‌دهیم.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان همدان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه از مهمترین حوزه‌های امر به معروف و نهی از منکر، امر به معروف و نهی از منکر مسئولین است، عنوان کرد: برای تحقق این امر شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌ها دولتی را در دستور کار قرار داده که تاکنون شورای ۱۲ اداره کل راه‌اندازی شده است.

مظاهری با بیان اینکه مردم و مسئولان از قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اطلاعی نداشتند، گفت: ستاد جلسات متعددی با طلاب، نخبگان، ادارات، دانشجویان برگزار کرده است و برنامه ۴ ساعته زنده تلویزیونی به همین منظوربرنامه‌ریزی شده و این قانون اطلاع رسانی شده است.
انتهای پیام/ج

نظر شما