شناسهٔ خبر: 48835528 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اهدای دستگاه اکسیژن ساز به بیمارستان لار

ستاد اجرایی فرمان امام یک دستگاه اکسیژن ساز به بیمارستان امام رضا (ع) شهرستان لار اهدا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، امین والی پور معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرستان لارستان گفت: این دستگاه اکسیژن ساز در شرایطی که بیماران کووید ۱۹ و مبتلایان کرونایی به شدت نیازمند اکسیژن برای کمک به بهبود شرایط تنفسی دارند، اهدا شده است.

او بیان کرد: با شروع موج پنجم شیوع کرونا و افزایش تعداد بیماران مراجعه‌کننده به بیمارستان امام رضا (ع) و از طرفی راه‌ اندازی بخش‌های جدید اورژانس کرونا، بستری کرونا و مراقبت‌های ویژه یک و ۲ کرونا، نیاز مبرم به استفاده از اکسیژن برای بیماران افزایش چشمگیری یافته است.

والی پور تصریح کرد: ستاد اجرایی فرمان امام خمینی یک دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰ لیتری و متعلقات آن به ارزش سه میلیارد  تومان را به بیمارستان لار اهدا کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرستان لارستان ادامه داد: بیش از ۸۰۰ لیتر در هر دقیقه دستگاه‌های اکسیژن ساز موجود به بخش‌های بیمارستان تزریق می شود که با نصب و راه اندازی این دستگاه می توان میزان اکسیژن مورد نیاز بیماران را تامین و دوره درمان و بهبودی بیماران را به نحو چشمگیری بهبود بخشید.

والی پور افزود: بر اساس اعلام دانشکده علوم پزشکی لارستان تعداد مبتلایان جدید ۲۱۳ نفر گزارش شده که ۸۵ مورد آن مربوط به شهر لار است.

او اضافه کرد:  تعداد بهبود یافتگان سه شهرستان لارستان، خنج و اوز تا کنون ۱۶ هزار و ۵۵۵ نفر و تعداد جانباختگان ۲۷۶ نفر است.

شهرستان لارستان به مرکزیت شهر لار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

نظر شما