شناسهٔ خبر: 48818897 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آسمانی صاف در پایتخت/ گردوخاک در نیمه شرقی کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در پنج روز آینده در نیمه شرقی کشور به ویژه زابل و خراسان جنوبی وزش باد شدید، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس‌، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز و فردا در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و اصفهان همچنین برخی نقاط سیستان و بلوچستان، هرمزگان، قزوین، تهران، البرز و مازندران رگبار پراکنده و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز چهارشنبه در مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی برخی نقاط فارس، هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده، باد شدید و گاهی رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری در مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی و برخی نقاط فارس، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان افزایش ابر و بارش پراکنده داریم.

ضیائیان بیان کرد: روزهای 19 و 20 مرداد با توجه به افزایش سرعت باد گردوخاک در مناطقی از ایلام و خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در پنج روز آینده در برخی نقاط نیمه شرقی کشور به ویژه زابل و خراسان جنوبی وزش باد شدید داریم که گاهی با کاهش کیفیت هوا و خیزش گردوخاک همراه است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف و قسمتی ابر، گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 38 و 27 درجه خواهد بود.

وی اضافه کرد: فردا شهرکرد با کمینه دمای 15 درجه بالای صفر و همدان 14 درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان و اهواز با بیشینه دمای 46 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/ب

نظر شما