شناسهٔ خبر: 48791059 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افزایش دما در اغلب شهرها و خنکی هوا در شمال غرب و شمال شرق

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از فردا 18 مرداد تا پایان هفته در شمال غرب و شمال شرق کشور روند کند نسبی کاهش دما را داریم و در اغلب مناطق کشور دمای هوا به طور نسبی افزایش می‌یابد.

صاحب‌خبر -

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: از فردا 18 مرداد تا پایان هفته در شمال غرب و شمال شرق کشور روند کند نسبی کاهش دما را داریم، در این مدت در استان‌های ساحلی شمال کشور دما بدون تغییر خواهد بود و در بقیه مناطق کشور دمای هوا به طور نسبی افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: امروز و فردا خصوصا در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ارتفاعات مازندران، البرز، قزوین و تهران، همچنین برخی نقاط کردستان، زنجان، همدان، مرکزی، لرستان، کرمانشاه، ایلام، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان پیش بینی می‌شود.

ضیائیان افزود: روز سه شنبه 19 مرداد در ارتفاعات البرز مرکزی، شمال غرب کشور، برخی مناطق غرب و استان‌های فارس، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت داریم.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: از چهارشنبه 20 مرداد تا پایان هفته در اغلب نقاط کشور آسمان آفتابی است و فقط در ارتفاعات شمال غرب و البرز مرکزی افزایش ابر و بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: در 5 روز آینده در برخی نقاط شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور خصوصا زابل و خراسان جنوبی وزش باد شدیدی داریم که گاهی با کاهش کیفیت هوا، خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی همراه است.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت تصریح کرد: آسمان تهران فردا صاف تا قسمتی ابری، گاهی با وزش باد پیش بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 38 و 27 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 48 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 10 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهند بود.

انتهای پیام/

نظر شما