شناسهٔ خبر: 48817689 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فرماندار چرام خبر داد؛

اعمال محدودیت‌های بازدارنده در شهرستان چرام

خبرگزاری صداوسیما

فرماندار چرام : با توجه به روند افزایشی مبتلایان به کرونا در شهرستان چرام محدودیت‌های کرونایی در این شهرستان بیشتر می‌شود.

صاحب‌خبر -
اعمال محدودیت‌های بازدارنده در شهرستان چرامبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، هادی فتاحی اصل در جلسه ستاد کرونای این شهرستان گفت: شهرستان چرام در مسیر تردد سایر شهرستان‌ها واقع شده و با توجه به قرمز بودن وضعیت شهرستان‌های همجوار باید تمهیدات مناسبی در این شهرستان پیش بینی و اجرا شود.
وی افزود: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا و افزایش تعداد افراد بستری در شهرستان چرام، باید محدودیت‌های بیشتری در این شهرستان اعمال شود.
فتاحی اصل با بیان اینکه طبق مصوبه‌های ستاد کرونای شهرستان مراسم‌های تشییع و خاکسپاری در نوبت صبح، با تعداد محدودی و با هماهنگی شبکه بهداشت برگزار می شود، اضافه کرد: متأسفانه در برخی شهرستان‌های همجوار مراسم‌های تشییع و خاکسپاری عصر‌ها برگزارمی شود که این موضوع مشکلات زیادی را برای ما ایجاد کرده است و می‌طلبد که در ستاد کرونای استان در این خصوص تصمیم گیری مناسبی شود.
وی فعال بودن سالن‌های ورزشی و برگزاری مسابقات در برخی از نقاط استان را باعث بروز مشکلات دانست و ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا در شهرستان چرام همه سالن‌ها و برگزاری مسابقات ورزشی تعطیل شد، اما فعال بودن سالن‌ها و باشگاه‌های ورزشی در برخی از شهرستان‌ها باعث نارضایتی ورزشکاران در شهرستان چرام و گلایه مندی آنان شده است.
فرماندار چرام همچنین گفت: همه مکان‌های گردشگری و تفریحی شهرستان باید همچنان بسته باشند و اجازه هیچگونه فعالیتی را ندارند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم در این نشست گفت: با توجه به اینکه شیوع گسترده ویروس کرونا در پیک پنجم از نوع دلتا هندی و جهش یافته است سرعت شیوع این ویروس در استان نگران کننده است.
محمد مهدی بانشی به موضوع واکسیناسیون در شهرستان چرام اشاره کرد و افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است واکسیناسیون در مناطق عشایری شهرستان چرام انجام شود.
دکتر بانشی با بیان اینکه واکسن کرونا به حد کافی و در انواع مختلف وارد استان شده و در این خصوص نگرانی وجود ندارد، اضافه کرد:  هم اکنون در شهرستان چرام ۲ هزار دز واکسن کرونا وجود دارد و خوشبختانه می‌توانیم همه گروه‌های اعلام شده را پوشش دهیم.
وی با بیان اینکه گروه سنی بالای ۵۰ سال نیز در این شهرستان علیه بیماری کرونا واکسینه می‌شوند، ادامه داد: گروه‌های شغلی مانند معلمان، یگان ویژه، قضات و رانندگان حمل و نقل عمومی که جزو گرو‌های شغلی حساس هستند در نوبت واکسن قرار می‌گیرند.

نظر شما