شناسهٔ خبر: 48774834 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نواختن آژیر خطر کرونا در باشت

خبرگزاری صداوسیما

در پی افزایش تعداد مبتلایان به کرونا وضعیت شهرستان باشت قرمز اعلام شد.

صاحب‌خبر -
نواختن آژیر خطر کرونا در باشتبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت گفت: به دلیل افزایش روز افزون موارد بستری، این شهرستان دوباره در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت.
آرش حسنی با بیان اینکه تعداد بیماران بستری کرونایی باشت از ۱۱ نفر در پایان هفته گذشته به ۲۰ نفردر هفته جاری افزایش یافته است، افزود: به علت عادی انگاری مردم و بی توجهی آنان به دستور العمل‌های بهداشتی و رعایت نکردن محدودیت‌های کرونایی در شهرستان باشت وضعیت رنگ بندی این شهرستان به قرمز تغییر پیدا کرد.
حسنی با بیان اینکه از اسفندماه پارسال تاکنون ۲ هزار و ۶۱۸ نفر در شهرستان باشت به کرونا مبتلا شدند اضافه کرد: از این تعداد هم اکنون ۳۴۱ نفر به این بیماری مبتلا و در مراکز درمانی تحت مراقبت و درمان هستند.
وی یا بیان اینکه ۲۴ نفر در شهرستان باشت بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند، ادامه داد: با توجه به قرمز شدن شهرستان باشت مردم این شهرستان باید برای حفظ سلامتی خود و دیگر افراد ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی محدودیت‌های کرونایی را رعایت کنند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت از اعمال محدودیت‌های کرونایی در این شهرستان خبر داد و گفت: بر اساس این محدودیت‌ها تالار‌های پذیرایی، پاساژها و بازار‌های سربسته، استخر‌های سرپوشیده، باشگاه‌های بدن سازی، شهر بازی، و نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی تعطیل و از فعالیت آنان تا تغییر رنگ بندی کرونا در شهرستان جلوگیری می‌شود.
حسنی از تعطیلی تالار‌های عروسی و سالن‌های ورزشی هم خبر داد و افزود: مردم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا از حضور غیرضروری در مکان‌های شلوغ و پر خطراز جمله بانکها، مراکز بهداشتی و درمانی، پاساژها، بازار و تجمعات خودداری کنند.
وی دور همی‌های خانوادگی را یکی از کانون‌های مهم انتشار ویروس کرونا اعلام کرد و ادامه داد: به خاطر سرعت انتشار ویروس دلتا در صورت ابتلای یکی از اعضاء خانواده به این ویروس دیگر اعضاء به سرعت به این بیماری مبتلا می‌شوند لذا از برگزاری دورهمی‌های خانوادگی خودداری شود.
 
<div id="video-display-embed-code_6817008"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3186772/6817008?width=400&height=300"></script></div>
 
 
<div id="video-display-embed-code_6817010"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3186772/6817010?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما