شناسهٔ خبر: 48814725 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افتتاح 1430 پروژه حوزه برق در هفته دولت/ 129 مزرعه ماینر در زنجان کشف شد

مدیر‌عامل شرکت توزیع برق زنجان با اعلام اینکه در هفته دولت در حوزه برق یک هزار و ۴۳۰ پروژه کوچک و بزرگ افتتاح می‌شود، گفت: این پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۹۵۰ میلیارد ریال افتتاح خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علیرضا علیزاده بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان با گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران در تمام عرصه‌ها کمک کننده مدیران و شرکت‌های خدمت‌گذار هستند.

مدیر‌عامل شرکت توزیع برق زنجان خبرنگاران را یکی از اصلی‌ترین عاملان ترویج در مدیریت مصرف در بخش‌های مختلف انرژی به ویژه برق معرفی کرد و افزود: کاهش چشمگیر در زمینه کنترل پیک بار برق با اطلاع رسانی دقیق در این زمینه میسر شد.

وی با اشاره به اینکه امسال استان شرایط سختی داشته است، عنوان کرد: تابستان امسال زودهنگام بود و استفاده از آب و کم‌بارشی سبب شد تا تولید برق‌آبی به حداقل برسد.

علیزاده با درخواست برای رعایت الگوی مصرف برق در موت زمان باقیمانده از تابستان گفت: در طول هفته‌های گذشته با کاهش دمای هوا مسائل پیرامون قطعی برق نیز کاهش یافته بود که افزایش مجدد دما افزایش مصرف را به دنبال دارد.

مدیر‌عامل شرکت توزیع برق زنجان با اشاره به اینکه میزان مصرف برق روزانه مشخص می‌شود و باید طبق برنامه مانع از خاموشی برق خانوار شد، تاکید کرد: در این راستا ۴۲ برنامه تشویق محور در بخش صنعت و کشاورزی پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه با وجود اینکه زنجان خنک است و برق چندانی در این استان مصرف نمی‌شود اما به دلیل کمبود برق در سطح کشور به اجبار خاموشی‌ها اعمال می‌شود، خاطر‌نشان کرد: به ازای هر یک درجه افزایش دما نسبت به روز گذشته میزان مصرف برق یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار واحد افزایش می‌یابد.

مدیر‌عامل شرکت توزیع برق زنجان با اعلام اینکه در هفته دولت در حوزه برق یک هزار و ۴۳۰ پروژه کوچک و بزرگ افتتاح می‌شود، گفت: این پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۹۵۰ میلیارد ریال افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: عمده‌ترین پروژه‌های افتتاحی در زنجان مربوط به تعویض سیم مسی به کابل است.

علیزاده با اشاره به اینکه هوشمند‌سازی شبکه یکی دیگر از اقدامات مهم شرکت توزیع برق، است، گفت: شرکت توزیع زنجان در بخش هوشمند‌سازی شبکه در کشور پیشرو است.

مدیر‌عامل شرکت توزیع برق زنجان با اشاره به اینکه حداکثر پیک بار که امسال بر شرکت توزیع برق استان وارد شد قریب به ۶۸۰ مگا‌بایت بود، گفت: دو پیک مصرفی روزانه و شبانه وجود دارد.

مدیر‌عامل شرکت توزیع برق زنجان با بیان اینکه این شرکت سال گذشته ۱۰۲ درصد وصولی مطالبات داشته است، تشریح کرد: در حال حاضر بیش از ۷۰ میلیارد تومان در بخش خانگی، کشاورزی و صنعت طلبکار هستیم.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته ۱۲۹ مزرعه با ۵ هزار و ۲۰۰ ماینر در استان کشف شده است، گفت: این مزارع جمعا ۱۲۰ کیلو‌وات ساعت مصرف داشتند.

علیزاده با اشاره به اینکه طبق بخشنامه موجود هیچ کسی چه با مجوز چه بدون مجوز حق استخراج رمز ارز در تابستان را ندارند، گفت: تنها دو مورد مزرعه دارای مجوز در زنجان وجود دارد که هر دو تا پایان شهریور‌ماه تعطیل هستند.

مدیر‌عامل شرکت توزیع برق زنجان با اشاره به اینکه عمده مصرف برق در بخش صنعت و کشاورزی است، بیان کرد: جمعا با جا به جایی ساعات اداری ۸ مگابایت مصرف برق در استان در طول دو ماه گذشته کاهش یافت.

انتهای پیام/73009/ق

نظر شما