شناسهٔ خبر: 48812998 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سخنگوی داشنگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد:

داریم شکست می خوریم/ عبور از مرز بستری سه هزار بیمار کرونایی در اصفهان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از شکست در برابر موج پنجم کرونا خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از اصفهان، آرش نجیمی در صفحه شخصی اش نوشت: از سه هزار بیمار عبور کردیم با ثبت بیشترین تعداد بستری در یک روز!!!!

آمار بستری 578 نفر در بیست و چهارساعت گذشته در اصفهان ثبت شد و تعداد بیماران مبتلا به کرونا که در بیمارستان های سطح استان بستری شده اند به سه هزار و یک نفر رسید. تعداد افراد فوت شده ناشی از کویید 19 هم بیست و یک نفر ثبت شده که رقم بالایی است.

این شرایط فوق بحرانی است، چراکه پیشتر سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و معاونت درمان این دانشگاه اعلام کرده بودند اگر از مرز سه هزار بیمار بستری بگذریم، شرایط سختی پیش روی کادر درمان و مردم قرار خواهد گرفت.

ظرفیت بستری بیماران مبتلا به کرونا از حد امکانات و تجهیزات پزشکی و درمانی استان اصفهان بیشتر شده و کادر درمان و امکانات پاسخگوی این حجم از بیمار نیست. روند واکسیناسیون کند و میزان ابتلا به کویید 19 بسیار بالا است.

این آمار ثبت شده در اصفهان و سایر استان های کشور، رکورد جدیدی از ابتلا به بیماری کرونا را گزارش می دهد که از زمان شیوع بیماری تا کنون تجربه نشده بود و با توجه به صحبت مسئولان وزارت بهداشت هیچ کسی آمادگی و توان مقابله با آن را ندارد.

اینجاست که باز باید دست به دامان مردم شد تا بلکه بتوان بدون واکسن و سرم و عدم تعطیلی و قرنطینه سفت و سخت، اندکی از این سرعت ابتلا به کویید 19 کاست. لطفا مراقب خودتان باشید و جز در موارد ضروری از تردد در بیرون از منزل جدا خودداری کنید.

نظر شما