شناسهٔ خبر: 48794370 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

دیدار ظریف با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد

وزیر امور خارجه کشورمان و ژان آرنو نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 "محمدجواد ظریف" عصر امروز (یکشنبه، ۱۷ مرداد) با ژان آرنو نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان که در رأس هیئتی به منظور تبادل نظر با مقامات وزارت امور خارجه به تهران سفر کرده است، دیدار و گفتگو کرد.

دیدار ظریف با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد

در این دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به وضعیت خطیر افغانستان و پیچیدگی رو به تزاید شرایط در این کشور، سیاست‌های نادرست قدرت‌های خارجی را از عوامل مهم وضعیت کنونی افغانستان برشمرد.

ظریف با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک و تسهیل در گفتگو‌ها میان طرف‌های افغان به منظور پیشبرد روند صلح درافغانستان، حل مشکل این کشور را تنها از طریق گفتگو‌های بین‌الافغانی دانست و افزود: جامعه جهانی می‌بایست موضع صریحی در حمایت از حل و فصل سیاسی بحران در افغانستان و محکومیت خشونت و نتایج آن اتخاذ نماید.

دیدار ظریف با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد

در این ملاقات نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان با تأکید بر اهمیت نقش جمهوری اسلامی ایران و سایر کشور‌های منطقه در کمک به روند صلح افغانستان گفت: هیچ کشور یا گروه محدودی از کشور‌ها به تنهایی قادر به سامان دادن وضعیت جاری افغانستان نبوده و صرفا همکاری جمعی می‌تواند کاهش شدت اوضاع در افغانستان را به دنبال داشته باشد.

وی بر گفتگو‌های بین‌الافغانی به عنوان تنها راه حل برای غلبه بر شرایط فعلی در افغانستان تأکید و مذاکرات خود در تهران را مفید و مهم ارزیابی کرد.

 

نظر شما