شناسهٔ خبر: 48789558 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آخر هفته خونین در آمریکا/ ۱۰ نفر در چند حادثه تیراندازی زخمی شدند

در جریان تیراندازی‌های متعدد در روزهای آخر هفته در آمریکا، ۱۰ نفر هدف اصابت گلوله قرار گرفته و زخمی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک پست، در تعطیلات آخر هفته نیویورک حداقل ۱۰ نفر هدف تیراندازی قرار گرفتند که تعدادی از این قربانیان نوجوان بودند.

پلیس محله اینوود نیویورک گزارش داد: افراد مسلح قبل از ساعت ۹ شب در پیاده رو خیابانی در این محله به سمت نوجوانی ۱۵ ساله تیراندازی کردند که در جریان این تیراندازی سینه، پا و بازوی چپ این نوجوان مورد اصابت گلوله قرار گرفت. حال این نوجوان وخیم گزارش شده است.

پلیس تیراندازان را نوجوانان اسپانیایی تبار توصیف کرده که بین ۱۵ تا ۲۰ ساله هستند و لباس سیاه به تن کرده بودند.

به گفته پلیس، در بروکلین نیز در جریان یک تیراندازیی از سوی فردی ناشناس، یک جوان ۱۹ ساله از ناحیه دست چپ و  یک نوجوان ۱۷ ساله هم از ناحیه بازوی راست زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.

بنا بر گزارش پلیس محلی، در محله برانکس، مردی پس از اصابت گلوله به سرش به مرکز پزشکی این منطقه منتقل شد. در شرق نیویورک نیز یک مرد و زن از ناحیه سینه و پهلو هدف تیراندازی قرار گرفتند. همچنین در تیراندازی  در جورجیا و خیابان وورتمن چهار مرد مجروح شدند که به گفته منابع محلی، حال مجروحان وخیم است.

کارشناسان افزایش خشونت‌های مسلحانه در آمریکا را با افزایش فروش سلاح در این کشور طی دوران همه‌گیری کرونا مرتبط می‌دانند. «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، نیز خشونت مسلحانه را در آمریکا همچون یک بیماری همه‌گیر توصیف کرده است.

گزارش پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) نشان می‌دهد حدود ۴ میلیون اسلحه در سال ۲۰۲۰ در آمریکا به فروش رفته است که این رقم رکورد قبلی فروش اسلحه را در آمریکا شکسته است. ارزیابی دانشگاه کالیفرنیا نیز نشان می‌دهد همه‌گیری کرونا، ساختار شرایط اقتصادی و اجتماعی را در کشور بدتر کرده و این مسئله با افزایش خشونت‌های مسلحانه در ارتباط است.

انتهای پیام/

نظر شما