شناسهٔ خبر: 48789070 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بهسازی و نظارت مستمر بر کران‌های صخره‌ای روستای تاریخی کندوان

سرپرست پایگاه ملی روستای تاریخی کندوان از بهسازی و نظارت مستمر بر کران‌های صخره‌ای روستای تاریخی کندوان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،جدایی سرپرست پایگاه ملی روستای تاریخی کندوان با اشاره به اینکه روستای تاریخی کندوان به لحاظ معماری  و خانه های دستکند از جمله آثار منحصربه فرد کشور و منطقه محسوب می‌شود، اظهار داشت: خانه‌های دستکند روستای تاریخی کندوان همه‌ساله پذیرای گردشگران بی‌شماری است که از جای‌جای جهان برای تجربه یک‌شب زندگی در خانه‌های سنگی و سفر به اعماق تاریخ به این روستا سفر می‌کنند.

سرپرست پایگاه ملی روستای تاریخی کندوان ادامه داد: با توجه به اهمیت این روستای تاریخی در ابعاد ملی و بین‌المللی، حفاظت و صیانت از آن همواره یکی از اولویت‌های این اداره کل و پایگاه ملی میراث فرهنگی روستای کندوان است، لذا بهسازی و نظارت بر کران‌های این روستا به‌صورت مستمر در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد.

او ادامه داد: طی سال‌های اخیر اداره کل میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی و پایگاه ملی این روستا در راستای جلوگیری از هرگونه آسیب اقدامات لازم را در قالب مرمت اضطراری انجام دادن است.

جدایی گفت: همچنین در ادامه عملیات اجرایی در این روستای تاریخی و منحصربه‌فرد، دیواری حائل به طول ۲۵ متر در انتهای روستا در راستای جلوگیری از ریزش سنگ اجرا شده است.

انتهای پیام/ک

نظر شما