شناسهٔ خبر: 48754980 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کشت ذرت علوفه‌ای و دانه‌های روغنی در دوهزار هکتار از اراضی ایرانشهر

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: امسال حدود ۲هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به کشت ذرت علوفه‌ای و دانه‌های روغنی اختصاص یافته است.

صاحب‌خبر -

مجید فیاضی مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: از مجموع این سطح زیر کشت، هزار هکتار به کشت ذرت دانه‌ای و هزار هکتار به کشت ذرت علوفه‌ای اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه کشت ذرت از نیمه دوم مرداد ماه در ایرانشهر آغاز و تا اواسط مهرماه ادامه دارد گفت: برداشت این محصول از آذرماه آغاز می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر دوره کاشت تا برداشت ذرت علوفه‌ای و دانه‌ای را در این شهرستان ۱۲۰روز اعلام کرد.

وی متوسط برداشت ذرت علوفه‌ای در هر هکتار را ۴۵تا۵۰ تُن و ذرت دانه‌ای را پنج تا ۶تُن ذکر کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود ۶هزار تُن محصول ذرت دانه‌ای و ۵٠هزار تُن محصول ذرت علوفه‌ای امسال در این شهرستان تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر افزود: بیش‌از ۹۰۰نفر در کار کاشت و برداشت ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای در سطح شهرستان ایرانشهر فعالیت می‌کنند و ذرت علوفه‌ای برای مصارف دامی و ذرت دانه‌ای برای طیور استفاده می شود.

فیاضی افزود: کشت ذرت علوفه‌ای و ذرت دانه‌ای در شهرستان ایرانشهر در پی اتمام عملیات برداشت محصول گندم و آماده سازی زمین‌های کشاورزی منطقه صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ع

نظر شما