شناسهٔ خبر: 48749114 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در خطبه‌های نمازجمعه خراسان رضوی مطرح شد؛

رژیم صهیونیستی به‌زودی پیاده نظامش را از دست می‌دهد/ دولت سیزدهم از نخبگان و جوانان انقلابی در مدیریت کشور بهره بگیرد

در خطبه های این هفته خراسان رضوی بر رفع هرچه سریعتر مشکلات مردم توسط دولت جدید تاکید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، نماز عبادی سیاسی جمعه در سراسر خراسان رضوی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد و در خطبه های این هفته خراسان رضوی بر رفع هرچه سریعتر مشکلات مردم توسط دولت جدید تاکید شد.

امام جمعه سرخس:

رژیم صهیونیستی به‌زودی پیاده نظامش را از دست می‌دهد/ خبرنگار انقلابی در دفاع از مردم لحظه‌ای خاموش نمی‌نشیند

حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به برگزاری مراسم تنفیذ ریاست جمهوری اظهار کرد: حکم تنفیذ رهبر معظم انقلاب سه محور داشت؛ اول تشکر از درگاه خدای متعال برای اینکه مردم در حماسه و امتحان بزرگ انتخابات شرکت کردند و صحنه را خالی نکردند و به حرف بدخواهان نظام نکردند.

امام جمعه سرخس افزود: نکته دوم توصیفی از شخصیت آیت‌الله رئیسی بود که کارنامه درخشانی در خدمت به مردم دارد و نکته سوم انتظارات امام امت از رئیس دولت سیزدهم بود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مسیر انقلاب مسیر عدالت، پیشرفت و عزت است، عنوان کرد: توانمندی‌های کشور بیشتر از مشکلات آن است و قطعا ظرفیت‌ها اگر پای کار بیاید به مشکلات فائق می‌آییم.

حجت‌الاسلام بختیاری با بیان اینکه مردم می‌دانند مشکلات هشت سال گذشته که آن‌ها را رنج داد، یک شبه حل نمی‌شود، گفت: امیدواریم که آیت‌الله رئیسی که عزمش را برای خدمت به مردم جزم کرده به وعده مردمی بودن و خادم مردم بودنش عمل کند.

خطیب نماز جمعه سرخس ادامه داد: مردم وضعیت موجود را درک می‌کنند و ان شاء الله با تلاش دولت مردمی طعم شیرین خدمت را می‌چشند.

امام جمعه سرخس تصریح کرد: این سوگند مراسم تحلیف را رئیس جمهورهای دیگر هم یاد کردند و شکستن این سوگند قطعا بهای سنگینی دارد.

وی عنوان کرد: حضور ۱۱۵ مقام رسمی از ۷۳ کشور جهان در مراسم تحلیف نشان از اقتدار ایران اسلامی  و تعامل گسترده با جهان دارد؛ البته عده‌ای از کشورها هم که نیامدند، کشورهای حامی تروریست هستند و ایران اسلامی هم با دولت‌هایی که سلطه‌گر و ستمگر باشد، تعاملی ندارد.

حجت‌الاسلام بختیاری به تهدیدهای اخیر رژیم صهیونیستی علیه کشورمان اشاره و تصریح کرد: تهدید رژیم صهیونیستی بیشتر شبیه جُک است؛ رژیم صهیونیستی از شرکت مردم در انتخابات و نحوه تغییر و تحویل دولت در ایران عصبانی است و بیشتر عصبانیت او از این است که تمام نفوذی‌ها و کسانی که به او در داخل دم تکان می‌دهند، با مدد دولت انقلابی محو خواهند شد و پیاده نظامش را رژیم صهیونیستی به زودی از دست می‌دهد.

خطیب نماز جمعه سرخس بیان کرد: رژیم صهیونیستی می‌داند که ایران اسلامی برای تامین امنیتش با احدی تعارفی ندارد و قطعا اگر غلطی بکند با پاسخی شکننده روبرو خواهد شد.

امام جمعه سرخس با تبریک 17 مرداد روز خبرنگار خاطرنشان کرد: خبرنگار شخصیتی است که در بیان حقایق باید پیرو انبیاء باشد و اگر این شد، قلم و قدم و خبرش مقدس است.

حجت‌الاسلام بختیاری افزود: خبرنگار اصیل و انقلابی در دفاع از مردم لحظه‌ای خاموش نمی‌نشیند و همیشه در کنار ملت است؛ یاد همه شهدا به ویژه شهدای خبرنگار را گرامی می‌داریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در آستانه فرا رسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان قرار داریم، خاطرنشان کرد: در مجالس امام حسین علیه‌السلام باید شرکت و به عزاداران آن حضرت خدمت کنیم؛ دشمنان انقلاب منتظرند تا نقطه ضعفی از مجالس امام حسین علیه‌السلام بگیرند، بنابراین مجالس باید همچون سال گذشته با رعایت تمامی مسائل بهداشتی برگزار شود.

حجت‌الاسلام بختیاری نسبت به خود درمانی بیماری کرونا در شهرستان هشدار داد و تصریح کرد: بیمارانی در شهرستان داشتیم که خود درمانی منجر به فوت آن‌ها شده است؛ متخصص در بیمارستان حضور دارد و اگر علائمی دیدیم باید فورا به پزشک مراجعه کنیم تا داروی موردنیاز را تجویز کند و از خود درمانی جدا پرهیز کنیم.

خطیب نماز جمعه سرخس در پایان گفت: تخت‌های کرونایی بیمارستان سرخس پُر شده است و از مردم درخواست داریم تا ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حتما در صورت داشتن علائم به پزشک مراجعه و با نظر او دارو مصرف کنند.

امام جمعه خلیل‌آباد:

دولت باید به بحث خرید توافقی کشمش خلیل‌آباد ورود کند

حجت‌الاسلام علی ناهیدی، امام جمعه خلیل‌آباد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به‌ضرورت خرید توافقی محصولات کشمش در شهرستان خلیل‌آباد، اظهار داشت: اوج ورود کشمش به بازار از شهریورماه آغاز می‌شود و نهاده‌های باغ انگوری ۵ برابر و بعضاً ۱۰ برابر گران‌تر شده ولی قیمت انگور و کشمش تفاوت چندانی ندارد.

وی ادامه داد: خرید تضمینی محصولات کشاورزی که گاهی مطرح می‌شود سلسله‌مراتب قانونی دارد که خیلی به نتیجه نمی‌رسد و باید در بحث کشمش، خرید توافقی توسط دولت صورت گیرد، به این معنا که دولت کف قیمت خرید را مشخص کند و اگر تجار نخریدند دولت خریداری کند.

امام جمعه خلیل‌آباد با بیان اینکه باتوجه‌به گرانی تولید محصول انگور و کشمش، فروش کشمش زیر ۱۰۰ هزار تومان برای کشاورزان خلیل‌آباد توجیه اقتصادی ندارد و برای کشاورز مقرون‌به‌صرفه نیست، خاطرنشان کرد: باتوجه‌به خشکسالی و گرمای هوا در سال جاری و سرمازدگی سال گذشته و کارمزد کارگر و... باید قیمت کشمش برای باغدار مقرون‌به‌صرفه باشد.

وی همچنین در ادامه تصریح کرد: نماینده مردم ترشیز در مجلس هم پیگیر این مسئله هست که جای تقدیر دارد و امیدواریم به یک نتیجه نهایی برسد تا رضایت کشاورز در این موضوع جلب شود.

خبرنگاران باید رسالت خود را به‌درستی انجام دهند

ناهیدی ضمن گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار، اذعان کرد: خبر مثل هوایی است که انسان در آن تنفس می‌کند و آن‌قدر مهم است که به این شکل تعریف شده و خبرنگاران باید رسالت خود را به‌درستی انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه پیشرفت لازم در این زمینه را نداشته‌ایم و باید تلاش کنیم که در صحت و صداقت رسانه پیشقدم باشیم، عنوان کرد: پرهیز از مطالب نادرست، پرهیز از شایعه‌پراکنی، عدم بدبین کردن مردم نسبت به مسئولان نظام، پایبندی به قانون و اخلاق اسلامی رسانه و... باید در دستور کار رسانه‌ها و خبرنگاران قرار گیرد.

جابه‌جایی آرام و منطقی قدرت در ایران نشان‌دهنده عقلانیت جمهوری اسلامی ایران است

خطیب جمعه خلیل‌آباد با بیان اینکه مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس‌جمهور در فضایی آرام و با معنویت برگزار شد، تشریح کرد: جابه‌جایی آرام و منطقی قدرت در نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان از عقلانیت جمهوری اسلامی ایران است که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: شعار مردمی بودن باید در واقعیت محقق شود و تشکیل سریع دولت، مردمی بودن به معنای واقعی کلمه در کنار مردم و با مردم بودن است که باید در دستور کار قرار گیرد.

مردم خلیل‌آباد نباید فرصت واکسیناسیون کرونا را از دست بدهند

حجت‌الاسلام ناهیدی با تاکید به اینکه مردم نسبت به واکسیناسیون کرونا اهتمام ویژه‌ای داشته باشند، بیان کرد: واکسن در خانه‌ها و مراکز بهداشت و درمان توزیع شده و تمام این واکسن‌ها مورد تأیید است و نباید فرصت را از دست داد و مردم تلاش کنند که از واکسیناسیون عقب نمانند.

وی همچنین تاکید کرد: در حال حاضر راه‌حل قطع زنجیره کرونا تزریق واکسن است و امروزه در شهرستان خلیل‌آباد به لحاظ اینکه مردم درگیر مسائل کشاورزی و باغداری هستند واکسیناسیون کمتر است و این باید جبران شود.

والدین باید فرزندان خود را آمر به معروف و ناهی از منکر بار بیاورند

امام جمعه خلیل‌آباد ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، اظهار داشت: از سال ۷۱ هفته اول ماه محرم به‌عنوان هفته احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر که اصلی‌ترین هدف قیام امام حسین (ع) بود، نام‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه باید فرزندان خود آمر به معروف و ناهی از منکر بار بیاوریم تا نسبت به مسائل جامعه احساس تکلیف کنند و اینکه تنها خود در مسیر حق باشیم مطلوب نیست و باید دیگران را به مسیر حق دعوت کنیم، خاطرنشان کرد: همه مردم در تمام محیط‌هایی هستند اگر خلافی را مشاهده کردند باید به خلاف‌کار آن را گوشزد و تذکر دهند و اگر این منکر را چندین نفر با رعایت شرایط خود متذکر شوند مطمئناً فردی دیگر نمی‌تواند آن منکر را ادامه دهد.

امام جمعه اسحاق آباد:

سرقت‌ها آرامش مردم را گرفته است

حجت‌الاسلام علی‌رضا زارعی، امام‌جمعه اسحاق‌آباد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اسحاق‌آباد ضمن تسلیت ماه محرم و فرارسیدن هفته امربه‌معروف و نهی از منکر گفت: نام‌گذاری هفته اول ماه محرم به امربه‌معروف و نهی از منکر اشاره به مهم‌ترین و اساسی‌ترین هدف قیام امام حسین (ع) دارد که حضرت در راه حمایت از معروف و مبارزه با منکر قیام کرد و به شهادت رسید.

وی اظهار داشت: امروز هم وظیفه احاد مردم و خصوصاً مسئولین امربه‌معروف و نهی از منکر است که متأسفانه این فریضه الهی در جامعه‌ ما مظلوم و فراموش شده است.

زارعی در ادامه خطبه دوم اشاره‌ای به ناامنی‌ها و افزایش سرقت‌ها در بخش اسحاق‌آباد کرد و تصریح کرد: نگرانی‌های مردم از سرقت‌های متعدد از منازل، باغات، محصولات کشاورزی خواب و آرامش مردم را گرفته و حتی سارقین به قبور مؤمنین و مزار شهدا هم رحمی ندارند.

امام‌جمعه اسحاق‌آباد با اشاره به ۱۷ مرداد، روز خبرنگار گفت: خبرنگاران بهترین رسالتشان مطالبه گری حقوق مردم و رساندن کمبودهای جامعه به مسئولین و روشن کردن افکار جامعه است صداقت خبرنگار در رسالت خود باعث رشد و پیشرفت جامعه می‌شود.

امام جمعه تربت حیدریه:

شیوه نامه‌های بهداشتی در عزای سیدالشهدا بدون هیج تعصبی باید انجام شود

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی امام جمعه تربت حیدریه در آئین خطبه های نمازجمعه اظهار داشت: مراسم عزای سیدالشهدا علیه السلام باید تعظیم شود و رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تصمیمات ستاد کرونا را هم بدون هیج تعصبی باید به آن عمل کنیم.

وی تصریح کرد: رعایت شیوه نامه های بهداشتی یک واجب اجتماعی است و بعنوان یک معروف باید تذکر و رعایت شود، لذا اعلام کردند استقبال برای تزریق واکسناسیون مناسب نیست و بعنوان یک معروف افراد دارای شرایط را به تزریق واکسناسیون توصیه می کنیم. 

وی همچنین به دهه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: این فریضه بر همه افراد جامعه واجب است و اگر با گفتن  ده نفر بگویند کافی است و اگر بیشتر لازم است به همان تعداد تذکر بدهند.

عصمتی افزود: بدحجابی ضد ارزش است و اگر همه تذکر بدهند، بد حجاب در جامعه جایی ندارند لذا کسی منکری را ببیند و او را نهی نکند خدای متعال او را در جای منکر قرار خواهد داد.

امام جمعه تربت‌‌‌ حیدریه به مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: در کشور ترکیبی از جمهوریت یعنی خواست و کار مبتنی بر حرکت مردم و هر سلیقه ای که تشخیص دادند وجود دارد که در خرداد ۱۴۰۰ مردم به حرکت عدالت خواهی و مبارزه با فساد  رای دادند و ولی جامعه اسلامی که ولایت بر جامعه دارند رای ملت را تایید و در مجموع  آن اسلامیت و جمهوریت تحقق پیدا می کنند.

امام جمعه رشتخوار:

نگاه به توان داخلی راه برون‌رفت از مشکلات است/ دولت سیزدهم از نخبگان و جوانان انقلابی در مدیریت کشور بهره بگیرد

حجت‌الاسلام حسن جهانشیری امام‌جمعه رشتخوار ظهر امروز در جمع پرشور نمازگزاران این هفته مسجد علی ابن ابی‌طالب شهر رشتخوار با تبریک اهدای حکم تنفیذ به آیت‌الله رئیسی گفت: سه قوه مقننه، مجریه و قضاییه انقلابی هستند، امیدواریم در سایه مقام معظم رهبری به‌زودی باکار و تلاش جهادی مشکلات کشور مرتفع شود

وی در ادامه با اشاره به مراسم تحلیف روز گذشته ریاست جمهوری نیز اظهار داشت: این مراسم در حضور ۱۷۰ خبرنگار و مهمانان خارجی برگزار شد که این عظمت و بزرگی ایران اسلامی را می‌رساند و امروز خیلی از کشورها افتخار می‌کنند که با ایران اسلامی در ارتباط باشند.

خطیب نماز جمعه رشتخوار در ادامه افزود: امروز امریکا و استکبار جهانی باید بدانند که امروز ایران اسلامی باقدرت درصحنه ایستاده و با هرگونه تهدید و زورگویی دشمن مقابله خواهد کرد.

وی با تأکید بر سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با دولت مردمی، بیان داشت: دولت سیزدهم باید از همه نخبگان و همه چهره سرشناس از هر نوع حزبی نیروهای انقلابی را به‌کارگیری کند تا مشکلات امروز حاکم بر کشور حل شود.

امام‌جمعه رشتخوار با تبریک پیشاپیش روز جوان در ادامه تصریح کرد: مشکلات امروز در کشور حل‌شدنی است و شرط ان این است که رئیس‌جمهور ما نگاه کند به توان داخلی و از جوانان مؤمن انقلابی در مدیرت کشور بهره بگیرد.

حجت‌الاسلام جهانشیری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری یادآور شد: دولت باید در مسیر ارمان های نظام و انقلاب اسلامی حرکت کند، شعارهای نظام اسلامی را فراهم کند و هر چه سریع‌تر باید نسبت به تشکیل کابینه و رفع مشکلات اقدام کند.

وی همچنین در بخشی دیگری از سخنان خود در رابطه با برگزاری دوره حفظ قران کریم در سطح شهرستان رشتخوار، نیز اذعان داشت: دوره ۵۰ روزه حفظ قران کریم با توجه به هزینه بنیاد علوی، اداره تبلیغات و ستاد قرانی..  در حال انجام است لازمه آن این است که نسبت به این دوره توجه ویژه داشته باشیم.

امام‌جمعه رشتخوار در رابطه با شیطنت‌های دشمن در پی حاشیه‌سازی حمله به کشتی اسراییلی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هیچ نقشی در این رابطه نداشته است و آن‌ها به دنبال تهمت زدن و شرارت‌های خود هستند، این حمله می‌تواند به‌نوعی خودزنی باشد، اینکه آن‌ها تهدیداتی را به‌صورت نمایشی انجام می‌دهند باید توجه کنند، با توجه به قدرت جبهه مقاومت در صورت خطای دشمن با جواب دندان‌شکن مواجه خواهند شد.

وی در پایان در رابطه با مدیریت فضای مجازی و ورود همراه باسواد دانش آموزان و والدین در این فضا گفت:  ما امروز حدود ۱۳میلیون دانش‌آموز در کشور داریم که دانش آموزان به دلیل کرونا و محدودیت‌های ایجادشده برای آموزش از این فضا استفاده می‌کنند، امروز حضور در این فضا نیازمند حضور و مدیرت والدین است.

امام جمعه کوهسرخ:

رژیم جعلی اسرائیل توان مقابله با ایران اسلامی را ندارد

حجت الاسلام رضایی تولایی، امام جمعه کوهسرخ ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان، اظهار داشت: امر به معروف می تواند کاهش کاستی ها و ناهنجاری ها باشد و امروز مخابرات و اینترنت یک موضوع جدی در شهرستان کوهسرخ و مطالبه همه مردم است که باید پاسخ این مطالبات داده شود.

وی با بیان اینکه دشمن دنبال سناریو سازی علیه ایران اسلامی است و انواع توطئه ها را به کار می گیرد، خاطرنشان کرد: امروز جنگ روایت ها است و خبرنگاران باید در روایت ها پیشگام و پیشقدم باشند.

امام جمعه کوهسرخ ضمن گرامیداشت فرا رسیدن 17 مرداد روز خبرنگار، تصریح کرد: خبرنگار باید صدای زلال مردم باشد و حرفه ای ترین روایت را برای مردم انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه رژیم جعلی و کودک کوش اسرائیل توان مقابله با ایران را ندارد، اذعان کرد: رژیم صهیونیستی و هم پیمانانش باید شنا در مدیترانه را تمرین کنید چون در صورت هرگونه خطایی، لازم می شود.

 

انتهای پیام/

نظر شما