شناسهٔ خبر: 67378766 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نباید هیچ ناهماهنگی بین دستگاهی در روز انتخابات باشد

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: در روز برگزاری انتخابات نباید هیچ ناهماهنگی بین دستگاهی وجود داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سعید جزایی پیش از ظهر امروز‌ در نشست ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان مرکزی با اشاره به اهمیت برگزاری یک انتخابات سالم و پرشور در هشتم تیرماه امسال اظهار داشت: به دنبال فقدان رئیس جمهور شهید و براساس تکلیف قانون اساسی، در آستانه برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم بنابراین برگزاری انتخابات امن، سالم و با مشارکت حداکثری، هدفی است که تمامی افراد دخیل در فرآیند برگزاری و نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری دنبال می‌کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه مدت زمان آمادگی زیرساخت‌ها برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کم‌تر از روال معمول دوره‌های پیشین بود اما آمادگی کامل در تمامی عوامل اجرایی و نظارتی جهت برگزاری انتخابات با شکوه وجود دارد و تسهیل حضور مردم در پای صندوق‌های رای، وظیفه مجریان برگزاری انتخابات است.

رئیس کل  دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: انتظار می‌رود در روز برگزاری انتخابات، ناهماهنگی بین دستگاهی وجود نداشته باشد و تمامی اقدامات مطابق زمان‌بندی مدون صورت گیرد.مجموعه قضایی استان نیز به عنوان یک نهاد نظارتی، بدون هیچ‌گونه جانب‌داری از شخص یا جناح خاص، با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های خود، جریان پیش، حین و پس از انتخابات را رصد می کند و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی، با مرتکبین برخورد قانونی خواهد داشت.

جزائی بیان کرد: به منظور دسترسی آسان هم‌وطنان به شعب اخذ رای، پیش‌بینی صندوق‌های سیار، امری است، همچنین تعدد و جانمایی درست آنها نباید از منظر متولیان امر، مغفول بماند. مجموعه قضایی استان نیز بر اساس وظیفه خود و در راستای برگزاری انتخابات سالم، با تشکیل ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان، به دنبال تحقق مطلوب این هدف است و امید است با استعانت از خداوند متعال، فرد اصلح با آرای مردم، سکان‌دار قوه مجریه شود.

وی خاطرنشان کرد: مراسمات تشییع و بزرگداشت رئیس جمهور شهید با حضور خیل عظیم مردم در جای جای ایران اسلامی، مظهر قدرشناسی و هوشیاری هموطنان در یک بزنگاه تاریخی دیگر بود و به یقین این شکوه حضور را در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز مشاهده خواهیم کرد.

انتهای پیام/711/

نظر شما