شناسهٔ خبر: 48747203 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

ظهر امروز اتفاق افتاد:

شلیک 21 موشک از جنوب لبنان به سوی مناطق شمالی اراضی اشغالی/حزب الله مسئولیت حمله موشکی را پذیرفت

منابع خبری مختلف ظهر امروز جمعه از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در مناطق شمالی اراضی اشغالی در پی شلیک 21 موشک از جنوب لبنان و پاسخ توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی خبر دادند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع لبنانی از شلیک چند موشک از جنوب لبنان به سوی اراضی اشغالی خبر داد.

 

ارتش رژیم صهیونیستی امروز جمعه اعلام کرد سامانه هشدار شلیک موشک در شمال اراضی اشغالی و ارتفاعات جولان به صدا درآمده است.

 

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی از فعال شدن سامانه های هشدار در ارتفاعات جولان و الجلیل بالا پس از شلیک 21 موشک از جنوب لبنان خبر داد.

 

این شبکه به نقل از ساکنان این مناطق اعلام کرد آنان پس از فعال شدن سامانه های هشداری صدای چندین انفجار را شنیده‌ اند.

 

این رسانه عبری زیان تاکید کرد موشک های شلیک شده از جنوب لبنان  به اطراف پایگاه نظامی دوف واقع در مناطق مرزی میان فلسطین اشغالی و لبنان اصابت کرده است.

 

روزنامه یدیعوت آحارونوت اعلام کرد این موشک ها به مناطق کشاورزی ثابت کرده و باعث ایجاد آتش سوزی در مزارع شمال فلسطین اشغالی شده است.

 

این روزنامه افزود بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی عصر امروز برای انجام مشاوره های امنیتی لازم جهت پاسخ به حملات موشکی حزب الله لبنان در ساختمان وزارت خانه حاضر خواهد شد.

 

منابع رسانه‌ای عبری زبان از پاسخ توپخانه‌ ای ارتش اسرائیل به شلیک چند موشک به مناطق شمالی فلسطین اشغالی خبر دادند.

 

رسانه‌ های صهیونیستی اعلام کردند چند موشک از جنوب لبنان شلیک شده که تعدادی از آنها به مزارع شبعا اصابت کرده و سامانه گنبد آهنین تعداد دیگری از این موشک ها را منهدم کرده است.

 

ارزیابی ‌های اولیه ارتش اسرائیل حاکی از آن است که موشک ها از جنوب اسرائیل و نه سوریه شلیک شده است. اما برخی گزارش ‌های متناقض حاکی از آن است که موشک ها از بخش سوری ارتفاعات جولان شلیک شده و باعث آتش سوزی در منطقه میان جبل الشیخ و اصبع الجلیل شده است.

 

اما رسانه‌ های لبنانی اعلام کردند موشک‌ها از منطقه الهباریه در جنوب لبنان به سوی مزارع شبعا شلیک شده است.

 

بر اساس اعلام رسانه‌ های اسرائیلی ظهر امروز جمعه آژیرهای خطر در روستای عیت قینیا و شهرک نافیه آتیف در نزدیکی جبل الشیخ در ارتفاعات جولان و همچنین شهرک سنیر در مناطق مرزی اراضی اشغالی و لبنان در الجلیل بالا به صدا درآمده و سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده تحقیقات در مورد موشک های شلیک شده در حال انجام است.

 

اما چند ساعت پس از حمله موشکی به شمال اراضی اشغالی حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ ای مسئولیت کامل شلیک ده ها موشک به اطراف پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی در مزارع شبعا را پذیرفت.

 

در این بیانیه آمده است ساعت 11:15 دقیقه پیش از ظهر امروز جمعه در پاسخ به حملات هوایی ارتش اسرائیل به اراضی لبنان در دو منطقه ارج رمق و ازش باکیر در شب گذشتهگروههای شهید علی کامل محسن و شهید محمد قاسم طحان از شهدای مقاومت اسلامی نسبت به موشک باران اراضی باز در اطراف پایگاه های ارتش رژیم صهیونیستی در مزارع شبها با دهها موشک ۱۲۲ میلیمتری اقدام گردید.

 

این دومین بار در هفته جاری است که چند موشک از جنوب لبنان به سوی مناطق شمالی اراضی اشغالی شلیک شده است، پیش از این دو موشک شهر کریات شمونه در نزدیکی مرزهای لبنان را هدف قرار داد.

 

انتهای پیام/ح.ع/

برچسب‌ها:

نظر شما