شناسهٔ خبر: 48753316 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه سیاست‌روز | لینک خبر

مقاومت لبنان با شلیک راکت رسما پاسخ تجاوزات رژیم صهیونیستی را دارد

شوک حزب الله به اسراییل

صاحب‌خبر -
پس از شلیک دهها راکت به سمت اشغالگران صهیونیست، در اقدامی که بیانگر قدرت و مسئولیت پذیری است، مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه ای به آن واکنش نشان داد و مسئولیت این حملات را برعهده گرفت که شوکی بزرگ به رژیم صهیونیستی وارد کرد تا دیگر حماقت حمله به لبنان را تکرار نسازد.
رژیم صهیونیستی که با حمایت آمریکا و برخی کشورهای اروپایی خود را مبرا از پاسخگویی می داند تجاوز به حریم کشورهای دیگر را حق خود دانسته که نمود آن را در تجاوز به سوریه و لبنان می‌توان مشاهده کرد. این روند اما اکنون با تغییراتی همراه شده است هنوز چند روزی از پاسخ سوریه به تجاوز این رژیم نگذشته بود که مقاومت لبنان پاسخ سنگینی به تجاوز هوایی این رژیم داد تا معادلات جدیدی در معادلات منطقه شکل گیرد. پس از شلیک دهها موشک به سمت صهیونیستها، حزب الله لبنان ضمن برعهده گرفتن این حملات اعلام کرد: در ساعت ۱۱:۱۵ جمعه با دهها راکت، اراضی اطراف پایگاههای رژیم صهیونیستی در مزارع شبعا هدف قرار گرفته است.مقاومت اسلامی لبنان بیانیه ای درباره حملات راکتی از جنوب لبنان به سمت مواضع رژیم صهیونیستی صادر کرد و مسئولیت حملات را برعهده گرفت که در این بیانیه آمده است: گروههای شهیدان علی کامل محسن و محمد قاسم طحان مناطق اطراف مواضع اشغالگران را در مزارع شبعا هدف قرار دادند.در این بیانیه آمده است: این حمله با دهها راکت از نوع ۱۲۲ میلی متری انجام شد. این حملات راکتی در واکنش به حملات اخیر رژیم صهونیستی به الجرمق و الشواکر لبنان رخ داده است.المنار از توقف حملات رژیم صهیونیستی به مناطق کفرشوبا، الهباریه و رباع التبن، السدانه و پرواز پهپادهای جاسوسی رژیم صهیونیستی بر فراز مناطق العرقوب و مزارع شبعا خبر دادند.
یک منبع امنیتی لبنانی اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی در حمله به کفرشوبا در جنوب لبنان از بمب های فسفری استفاده می کند. جنبش حماس نیز اعلام کرد: به مقاومت لبنان که با عملیات غافلگیرانه خود معادلان دشمن صهیونیستی را در هم شکست، تبریک می‌گوئیم. نبرد با دشمن صهیونیستی در تمامی جبهه‌ها باید تا زمان نابودی رژیم صهیونیستی ادامه پیدا کند.این جنبش در ادامه تأکید کرده است: مقاومت در برابر اشغالگران و پاسخ دادن به جنایات آنها حقی است که برای مقاومت محفوظ است. متجاوزان قطعاً پاسخ جنایات خود را دریافت می‌کنند. جنبش مقاومت اسلامی حماس از پاسخ حزب الله به حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.رسانه های رژیم صهیونیستی اذعان کردند که حملات راکتی جمعه مقاومت اسلامی فلسطین غافلگیری بزرگ نهادهای امنیتی این رژیم بوده است و نهادهای امنیتی این رژیم نتوانستند ارزیابی درستی درباره حملات داشته باشند و ارزیابی مبنی بر اینکه حزب الله دست به حملات راکتی می زند، نداشتند. ارتش اسرائیل باید نگران باشد.المنار به نقل از رسانه های رژیم صهیونیستی گزارش داد: حزب الله معادله شلیک در برابر شلیک و مناطق مفتوح در برابر مناطق مفتوح را تثبیت کرد.
منابع خبری از حملات توپخانه رژیم صهیونیستی به مناطق مرزی لبنان از جمله کفرشوبا خبر دادند.شبکه المیادین از شنیده شدن صدای آژیر در جولان اشغالی و الجلیل در نزدیکی مرز لبنان خبر داد و اعلام کرد: گزارش های اولیه از شلیک راکت به سمت جولان اشغالی حکایت دارد.شبکه الجزیره هم اعلام کرد: صدای انفجارهایی در مزارع شبعا در جنوب لبنان شنیده می شود. یک مرکز اسرائیلی در داخل مزارع شبعا هدف قرار گرفته است.شبکه الجزیره همچنین اعلام کرد که صدای آژیر خطر در مناطق مختلف جولان اشغالی و منطقه الجلیل در داخل فلسطین اشغالی شنیده می شود. همچنین صدای انفجارهایی در برخی شهرک های مرزی با لبنان شنیده می شود.صابرین نیوز هم از شنیده شدن صدای انفجارهایی در نزدیکی مثلث سوری، لبنانی، فلسطینی به ویژه شهرک مناحیم هورویتز خبر داد و اعلام کرد که سامانه گنبد آهنین در رهگیری راکت های شلیک شده به سوی شهرک های صهیونیست نشین در جولان اشغالی ناکام عمل کرده است. دست کم هفت راکت گراد به داخل جولان اشغالی شلیک شده است. تعدادی از این راکتها یک مرکز صهیونیستی را به طور مستقیم در مزارع شبعا هدف قرار داده است.در اقدامی که نشانگر هراس صهیونیست‌ها از توان مقاومت است چند تن از مقامات و تحلیلگران نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کردند ، از نظر نهادهای امنیتی این رژیم شلیک راکت‌های به سمت فلسطین اشغالی کار حزب‌الله نبوده و این موضوع منجر به جنگ نخواهد شد. در پی تنش‌های اخیر نشستی سه جانبه میان یونیفل، افسران لبنانی و صهیونیستی برگزار شد و ارتش لبنان در این نشست خواهان اعمال فشار بر تل‌آویو برای توقف اقدامات خصمانه این رژیم شد. آمریکا مجددا خواهان درج نام حزب‌الله لبنان و شاخه‌های سیاسی و نظامی‌ آن در لیست "تروریسم" شد.رئیس جمهوری لبنان در اولین واکنش خود به حمله هوایی بامداد امروز رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان گفت که این تجاوز اسرائیل نقض آشکار و خطرناک قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت و تهدید مستقیم امنیت و ثبات جنوب لبنان است. همچنین علامه شیخ «علی یاسین» رئیس تجمع علمای صور در لبنان، حملات اخیر رژیم اسرائیل به لبنان را در راستای پروژه صهیونیستی - آمریکایی برای ایجاد فتنه و تضعیف امنیت لبنان دانست و گفت : نباید مقابل این حملات ساکت باشیم.

نظر شما