شناسهٔ خبر: 48746890 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تنش مرزی در مرز فلسطین اشغالی؛

شنیده شدن صدای چند انفجار در شمال فلسطین اشغالی

چندین صدای انفجار‌ در شهرک صهیونیست نشین

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل­ ­خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری صابرین نیوز؛ چندین صدای انفجار‌ در شهرک صهیونیست نشین "کریات شمونه" در شمال فلسطین اشغالی شنیده شد.

شبکه تلویزیونی المیادین نیز اعلام کرد رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند ۲۰ فروند موشک شلیک شده که ۱۰ فروند آن رهگیری شده است.

<div id="video-display-embed-code_6810159"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3185441/6810159?width=350&height=250"></script></div>

همچنین این پایگاه خبری به نقل از رسانه های رژیم صهیونیستی، نفتالی بنت نخست وزیر این رژیم از ترس سرنگونی دولتش، از ورود به تقابل گسترده در مرز لبنان نگران است. وی نشست اضطراری با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای بررسی تنش نظامی اخیر در مرز لبنان و فلسطین اشغالی برگزار کرد. یک مقام این رژیم تاکید کردند به سوی پایان ماجرا حرکت می کنیم و تصمیمی برای تشکیل جلسه فوق العاده کابینه امنیتی وجود ندارد.
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی هم تاکید کرد این رژیم منفعتی در تنش آفرینی و حرکت در مسیر جنگ ندارد و تلاش خواهد کرد لبنان به جبهه درگیری تبدیل نشود.

شبکه تلویزیونی المنار نیز با اشاره به صدور بیانیه ای از مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد ساعت ۱۱ و ۱۵ دقیقه قبل از ظهر جمعه به وقت محلی و در پاسخ به حملات هوایی پنج شنبه گذشته رژیم صهیونیستی به دو منطقه الجرمق و الشواکی، گردان‌های مقاومت اسلامی شهید علی کامل محسن و شهید محمد قاسم طحان، مواضع رژیم اشغالگر را در مزارع شبعا با ده‌ها فروند راکت ۱۲۲ میلی متری هدف قرار داد.

این شبکه افزود رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند حزب الله (با حملات راکتی اخیر) معادله تیراندازی در مقابل تیراندازی و هدف قرار دادن فضای باز نظامی در مقابله فضای باز نظامی را ثابت کرد. رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز از رایزنی‌ها در "اسرائیل" برای چگونگی پاسخ به حملات راکتی بدون ایجاد تنش نظامی با حزب الله خبر دادند.این واقعیت که حزب الله در حملات راکتی اخیر توانست نهادهای اطلاعاتی اسرائیل را دور بزند؛ باید تل آویو را نگران کند.

جنبش حماس نیز با صدور بیانیه ای پاسخ مقاومت اسلامی لبنان به جنایت های رژیم اشغالگر را تبریک گفت.

خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از جنوب لبنان پاسخ حزب الله را در به شهادت رساندن دو تن از اعضای این جنبش را تشریح کرد. 

<div id="video-display-embed-code_6810690"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3185441/6810690?width=350&height=250"></script></div>

همچنین شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد ابومجاهد مدیر دفتر رسانه‌ای کمیته‌های مقاومت در فلسطین، پاسخ حزب الله به دشمن اسرائیلی را تبریک گفت و بر حمایت از آن تاکید کرد.
ابومجاهد افزود حزب الله حق دارد به تهاجم صهیونیست‌ها پاسخ دهد و مناطق اشغال شده را برای دفاع از ملت لبنان گلوله باران کند. پاسخ قوی و کوبنده حزب الله، سران این رژیم را سردرگم کرد. دشمن تلاش کرد معادلات جدیدی را تحمیل کند، اما پاسخ حزب الله بر آمادگی مقاومت برای همه گزینه‌ها تاکید کرد.جنبش جهاد اسلامی فلسطین، از حملات موشکی مقاومت اسلامی در لبنان به تجاوزگری اشغالگران استقبال کرد و بر حق همه ملت های منطقه در ادامه مقاومت تا آزادسازی زمین های اشغال شده خود تاکید کرد.

<div id="video-display-embed-code_6811272"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3185441/6811272?width=350&height=250"></script></div>

دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد پاسخ شجاعانه و قانونی مقاومت اسلامی لبنان را به تجاوزات اخیر دشمن صهیونیستی تبریک می‌گوییم.
همچنین پیروزی تاریخی تموز (ژوئیه ۲۰۰۶) که دشمن صهیونیستی در آن شکست مفتضحانه‌ای را متحمل شد، به مردم، ارتش و مقاومت لبنان تبریک می‌گوییم.
تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی ثابت کرد شکست ۲۰۰۶ همچنان در مقابل دشمن بازدارندگی دارد.
در این بیانیه آمده است انقلاب یمن که به مقابله با تجاوز آمریکا برخاسته، به مقاومت اسلامی لبنان که اسرائیل را تحقیر کرده است، درود فراوان می‌فرستد.

هیئت علمای بیروت نیز پاسخ سنجیده و دقیق رزمندگان مقاومت اسلامی (به تجاوزات رژیم صهیونیستی) را تبریک گفت.

حزب سوسیال ناسیونالیست سوریه نیز در واکنش به پاسخ مقاومت به تجاوزگری رژیم صهیونیستی اعلام کرد دوران تجاوزگری‌های دشمن بدون مجازات، سپری شده است و دیگر بازنمی گردد و میدان تصفیه حساب با دشمن باز است.
"حزب توحید عربی" لبنان هم بر حمایت از مقاومت در دفاع از خاک و عزت این کشور و قرار دادن تمام توان و امکانات خود در اختیار نیروهای مقاومت تأکید کرد.

گردان‌های شهید ابوعلی مصطفی در فلسطین تاکید کرد پاسخ مقاومت لبنان به جنایت‌های دشمن صهیونیستی، حق مشروع آنهاست.

حساب کاربری محمدعلی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله یمن با انتشار پیامی در توئیتر نوشت به حزب الله قهرمان و رهبری مجاهد آن به سبب انجام عملیات پاسخ به دشمن صهیونیستی تبریک می‌گویم؛ عملیاتی که نتیجه آمادگی مستمر است و بازدارندگی واقعی از نتایج آن است. این عملیات به روحیه و شرایط میدانی و نظامی دشمن آسیب وارد و طرح‌های آن را برملا کرد و نشان داد جنگ مؤثر همراه با هوشیاری است.

 

 

نظر شما