شناسهٔ خبر: 48733809 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

رئیسی در دیدار پاشینیان: ایران برای صلح و ثبات در منطقه از ه...

اقتصاد ایران: آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنج شنبه در دیدار نخست وزیر ارمنستان با اشاره به اهمیت توسعه روابط دو کشور، گفت: با همکاری و همراهی یکدیگر می توانیم گام های بلندی در جهت منافع دو کشور و دو ملت برداریم.

صاحب‌خبر -
- اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنج شنبه در دیدار «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان با اشاره به اهمیت توسعه روابط دو کشور، گفت: با همکاری و همراهی یکدیگر می توانیم گام های بلندی در جهت منافع دو کشور و دو ملت برداریم.

رئیس جمهور، ظرفیت های ایران و ارمنستان را در زمینه های مختلف اقتصادی، تجاری، علم و فناوری مورد اشاره قرار داد و گفت: مصمم هستیم  طرح ها و پروژه های  مشترک را هر چه سریعتر تکمیل و در خدمت رفاه و آسایش دو ملت قرار دهیم.

دکتر رئیسی خاطرنشان کرد: اراده دو دولت بر مبنای توسعه روز افزون مناسبات و همکاری های دو جانبه و منطقه ای است و با همدلی و همراهی در این مسیر حرکت خواهیم کرد.

آیت الله رئیسی با تاکید بر تلاش همه جانبه برای صلح و امنیت پایدار در منطقه، اظهار داشت: درگیری و تنش را به نفع هیچ کس نمی دانیم و برای تعمیق صلح و ثبات بین کشورهای منطقه از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان نیز در این دیدار با تبریک مجدد انتخاب آیت الله رئیسی، با بیان اینکه برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران اهمیت و جایگاه ویژه ای قائل هستیم، گفت: اطمینان داریم در دوره جدید، روند توسعه روابط دو کشور شتاب خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: ایروان بالاترین سطح آمادگی را برای توسعه و تحکیم روابط با تهران در راستای منافع متقابل دارد.

به گزارش تسنیم، آیت الله سید ابراهیم رئیسی امروز در دیدار "فائق زیدان" رئیس شورای عالی قضایی عراق، گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ مانع و محدودیتی برای توسعه روابط با عراق در زمینه های مختلف ندارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و عراق از اشتراکات دینی، مذهبی، تاریخی و فرهنگی گسترده ای برخوردارند، اظهارداشت: برای مناسبات و همکاری های تهران و بغداد جایگاه ویژه و ممتازی قائل هستیم و تقویت روابط با این کشور در اولویت سیاست خارجی ایران قرار دارد.

آیت الله رئیسی همچنین با گرامیداشت یاد و رشادت های شهید حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس در مبارزه با تروریسم و تلاش برای برقراری صلح و ثبات در منطقه، اظهارداشت: دولت آمریکا صراحتا مسئولیت این جنایت بزرگ را بر عهده گرفت و این کار عملا یک اقدام تروریستی دولتی بود و باید در مقابل افکار عمومی جهان و تاریخ پاسخگو باشند.

فائق زیدان رئیس شورای عالی قضایی عراق در این دیدار با تبریک انتخاب آیت الله رئیسی، گفت: یقین داریم با حضور شما در جایگاه ریاست جمهوری، روابط تهران و بغداد در بخش های مختلف سیاسی، اقتصادی و حقوقی شتاب مضاعفی خواهد یافت.

به گزارش تسنیم، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور همچنین صبح امروز پنجشنبه در دیدار "ایمن بن عبدالرحمن" نخست وزیر الجزایر، گفت: زنان و مردان الجزایر برای مردم ایران همواره یادآور اراده و روحیه ایستادگی و مقاومت در برابر نفوذ بیگانگان بوده و هستند.

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران و الجزایر پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره روابط دوستانه و سازنده ای داشته اند، افزود: اولویت سیاست خارجی دولت سیزدهم گسترش روابط با همسایگان و کشورهای اسلامی است و لذا باید با تدوین برنامه ها و ساز و کارهای عملی به گسترش همه جانبه روابط در دوره پیش رو اهتمام کنیم.

رئیسی اظهار داشت: اراده جمهوری اسلامی ایران بر گسترش روابط با الجزایر است و ارتقای سطح روابط دوجانبه باید بستری برای تقویت روابط و همکاری های دو کشور در عرصه بین المللی باشد.

"ایمن بن عبدالرحمن" نخست وزیر الجزایر نیز در این دیدار با تشکر از ابراز لطف و علاقه رئیس جمهور کشورمان به ملت الجزایر تصریح کرد: الجزایر در راه مبارزه با استعمار بیش از 1,5 میلیون شهید داده و لذا سیاست خارجی ما بر دفاع از حق ملت های مظلوم بنا شده است.

نخست وزیر الجزایر خاطرنشان کرد: چالش امروز ما غلبه بر مشکلات اقتصادی بوده و تلاش برای توسعه روابط اقتصادی اساس علایق ما در گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران است.

 
 

برچسب‌ها:

نظر شما