شناسهٔ خبر: 4872988 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

امیدوارم سال آینده کاستی‌های جشنواره فیلم فجر برطرف شود/تم تمام فیلم‌های مطرح ایرانی، ارزشی بوده است

علی جنتی گفت: با توجه به اینکه جشنواره بین المللی فیلم فجر برای اولین بار به صورت جدا برگزار شد، امیدوارم کاستی‌های موجود در سال آینده برطرف شود و شاهد جشنواره باشکوهی باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگی «خبرگزاری دانشجو» ، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: امسال دوره اولی بود که جشنواره فجر به صورت جدا برگزار می‌شد. امیدوار هستیم که سال آینده کاستی‌هایی که وجود داشت برطرف شود و همچنین جشنواره باشکوه‌تری را شاهد باشیم.


وی در ادامه افزود: همانطور که ملاحظه کردید، بیش از 200 میهمان خارجی حضور داشتند و این به معنی تبادل فرهنگ است. آنها در این شرایط می‌توانند با فرهنگ، تمدن و فیلم‌های ما آشنا شوند.

 

جنتی گفت: زمانی هم که فیلم‌های ما در دنیا بازار خودش را پیدا می‌کند، می‌تواند برای ما در حد دیپلماسی فرهنگی مفید باشد، در این مسیر ملت‌ها نیز با فرهنگ ما آشنا می‌شوند.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین اظهار داشت: در سال‌های آینده هم برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به همین ترتیب برگزار خواهد شد. در سال‌های گذشته، بخش بین‌الملل تحت شعاع سینمای داخلی قرار می‌گرفت، اما امسال بخش بین‌الملل فیلم فجر به صورت مستقل برگزار شد و فیلم‌ها بازار خوبی را داشتند و به گفته میهمانان و حاضرین در جشنواره، این تجربه، تجربه موفقی بوده است.

 

وی افزود: در گذشته، فیلم‌های سینمایی ما که در جشنواره کن شرکت می‌کردند، فرهنگ و هنر ایران را به نمایش می‌گذاشتند. تم تمام فیلم‌های مطرح ایرانی، ارزشی بوده است و در جهت تحکیم خانواده به نمایش درآمده است. در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، در همین مسیر گام برمی‌داریم.

 

جنتی در پایان اظهار کرد: همانطور که شاهد بودیم میهمانان خارجی زمانی که به روی صحنه می‌رفتند، برای ابراز احساسات خود از واژه‌های فارسی استفاده می‌کردند.

نظر شما