شناسهٔ خبر: 4868813 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزير ارشاد: بخش بين الملل فيلم فجر از اين پس مستقل برگزار مي شود

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / علمی و فرهنگی 1394/02/12
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری مستقل بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر را تجربه ای موفق دانست و گفت : به طور حتم با رفع کاستی ها سالهای آینده نیز شاهد برگزاری مستقل بخش بین الملل از بخش ملی خواهیم بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ علی جنتی در حاشیه مراسم اختتامیه بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر در جمع خبرنگاران گفت : بخش بین الملل در سالهای گذشته در سایه بخش ملی و فیلم های ایرانی قرار می گرفت اما امسال با حضور پرشورتر هنرمندان خارجی جلوه مطلوب تری داشت .
در سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر بخش بین الملل آن به طور مستقل از بخش ملی در تاریخ پنجم تا دوازدهم اردیبهشت برگزار شد که این اولین بار در این رخداد هنری بود و البته موافقان و مخالفانی نیز دارد.
جنتی با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر با بسیاری از جشنواره های بین المللی دیگر رقابت می کند افزود: در این جشنواره بیش از 200 میهمان خارجی شرکت کردند و با فرهنگ و تمدن ایران آشنا شدند.
به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری چنین جشنواره هایی نقش مهمی در معرفی بیشتر فرهنگ و هنر ایرانی در میان سایر ملت ها دارد.
وی با بیان اینکه بازار فیلم امسال از سطح بالایی برخورد بود گفت: جشنواره فیلم فجر با بسیاری از جشنواره های بین المللی دیگر رقابت می کند.
وزیر ارشاد درباره پیام جشنواره امسال نیز افزود: در گذشته نیز فیلم های سینمای ایران در جشنواره های بزرگ بین المللی از جمله کن و اسکار فرهنگ و هنر کشورمان را با تکیه بر اصول و ارزش های ایرانی از جمله صلح و تحکیم خانواده به نمایش گذاشتند.
جنتی اظهار داشت: فیلم های ایرانی در جشنواره های مختلف بین المللی همواره تلاش می کنند مفاهیم بلند عرفانی را به سراسر دنیا انتقال دهند.
وی با تاکید بر برگزاری مستقل بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر در سالهای آینده خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان در این جشنواره تحت تاثیر فرهنگ مردم ایران قرار می گیرند به طوریکه مشاهده می کنیم این ابراز احساسات را با برخی کلمات فارسی نشان می دهند.
صدا و تصویر دارد.

نظر شما