شناسهٔ خبر: 48709416 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تسلیت مدیر کل منابع طبیعی فارس در پی جان باختن ۴ دوستدار محیط زیست

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس در پیامی جان باختن ۴ تن از نیرو‌های امدادی اطفای حریق ارتفاعات جنگلی منطقه هایقر شهرستان فیروزآباد را تسلیت گفت

صاحب‌خبر -

پیام تسلیت مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس در پی  شهادت ۴ تن از نیرو‌های اطفای حریق ارتفاعات جنگلی منطقه هایقربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، در متن این پیام امده است:
خبر تلخ و غم انگیز ۴ نفر از قربانیان آتش سوزی اراضی جنگلی منطقه هایقر شهرستان فیروز آباد موجب تأسف و تألم فراوان گردید. بدون شک رشادت و برومندی این جوانان غیور و دلیران بی باک و شجاع تا ابد در قلب و جان مردم این دیار باقی خواهد ماند و از تلاش بی ریا، صادقانه، خالصانه و عاشقانه این عزیزان به نیکی یاد خواهد شد.
اینجانب ضمن ابراز تاسف و همدردی این حادثه غم انگیز و جانکاه را به خانواده‌های معزا، بستگان، مردم شریف شهرستان فیروزآباد و به ویژه منطقه روستای چهار قاش از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزآباد، جامعه سبزجنگل، فعالان، محافظان، دوستداران طبیعت و سازمان‌های مردم نهاد، تسلیت عرض می‌نمایم.
ناصر، حامد ، رضا و جهانبخش بهزادی اعضای یک خانواده روستایی در چهارقاش در بخش مرکزی شهرستان فیروزآباد با دیدن شعله‌های آتش به یاری نیروهای امدادی آمدند و جان خود را در راه دفاع از میراث طبیعی آیندگان ایران هدیه کردند.
آتش‌سوزی تنگه هایقر فیروزآباد که دوشنبه ۱۱مرداد آغاز شد، امروز با اعزام سه بالگرد و حضور نیروهای امدادی و مردمی و بسیج ظرفیت‌ها و امکانات مهار شد.
حسین آرگیو فرماندار شهرستان فیروزآباد نیز ضمن تسلیت به خانواده و بازماندگان جانباختگان گفت: در حال برنامه‌ریزی هستیم که روز پنجشنبه ۱۴ مردادماه مراسم تشییع پیکر این شهدای راه خدمت را با شکوه خاصی برگزار کنیم.
تنگه هایقِر در روستای رودبال و در فاصله ۳۵ کیلومتری فیروزآباد فارس قرار دارد که به  گرند کانیون ایران شهرت دارد، ارتفاع این تنگه ۴۵۰ متر است و حدود هشت تا ۱۴ کیلومتر طول دارد و در عمق آن نیز رودخانه قره آقاج عبور می‌کند.
در این منطقه گونه‌های گیاهی همچون بنه، بادام کوهی (الوک) کُل خُنگ، گیاه تربین ، درخت ارژن، کهکم، آویشن، ریواس، انار، گیلاس وحشی، کتیرا، گل گاوزبان و گل بنفشه و کندو‌های عسل طبیعی و گیاه تلو نیز وجود دارد .

نظر شما