شناسهٔ خبر: 48703431 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

تفاهم‌نامه مدیریت مشارکتی آب در خراسان رضوی امضا شد

اقتصاد ایران: مشهد ـ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با اشاره به اهمیت مدیریت مشارکتی منابع آبی استان، گفت: حفاظت از منابع آبی و آب‌خوان‌ها در قالب مدیریت مشارکتی مؤثر خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد علایی در جلسه امضای نوزدهمین تفاهم‌نامه مدیریت مشارکتی آب در خراسان رضوی، ضمن استقبال از حضور بانوان به‌عنوان نمایندگان تشکل‌های کشاورزی، اظهار کرد: هدف از امضای تفاهم‌نامه‌های مدیریت مشارکتی آب، اعتقاد به ارجحیت کشاورزان در مدیریت آب است.

وی با اشاره به خشکسالی کم‌سابقه در استان، ادامه داد: با توجه به کاهش شدید بارندگی در سال جاری، زمان آن فرا رسیده تا با همدلی و همراهی، نقش مدیریت در حوزه آب را نشان دهیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی اضافه کرد: با مشارکت تشکل‌ها در مدیریت آب، از تصمیم‌گیری مدیران در اتاق‌های دربسته جلوگیری می‌شود و کاربران اصلی آب در تصمیم‌گیری‌ها نقش اصلی را ایفا می‌کنند و حفاظت از منابع آبی و آب‌خوان‌ها در قالب مدیریت مشارکتی مؤثر خواهد بود.

وی، سند سازگاری با کم‌آبی را سندی عدالت‌محور و مبتنی بر قانون دانست و گفت: بر اساس این سند، تشکل‌های کشاورزی نقش اساسی در مدیریت منابع آبی دارند.

در ابتدای جلسه، غلامرضا ممدوحی، مدیر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گزارشی از عملکرد تشکل‌های کشاورزی در ارتباط با مدیریت مشارکتی آب ارائه کرد و در پایان این جلسه نیز تفاهم‌نامه مدیریت مشارکتی آب به امضای مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای و نماینده کشاورزان کاشمر رسید.

برچسب‌ها:

نظر شما