شناسهٔ خبر: 48702671 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کشتی آزاد المپیک؛

راهیابی قدرتمندانه اطری به نیمه‌نهایی

توکیو - ایرنا - «رضا اطری» آزادکار وزن ۵۷ کیلوگرم کشورمان در بازی‌های المپیک توکیو با پیروزی درخشان برابر حریفی از مغولستان به نیمه نهایی راه یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، پیکارهای کشتی آزاد در بازی‌های المپیک توکیو از ۱۳ مرداد آغاز و تا ۱۶ مرداد ماه ادامه خواهد داشت. مبارزه‌های مقدماتی ۲ وزن ۵۷ و ۸۶ کیلوگرم امروز (چهارشنبه) از ساعت ۶:۳۰ به وقت محلی آغاز شد. 

در وزن ۵۷ کیلوگرم رضا اطری در دور نخست به مصاف سلیمان آتلی دارنده نقره و برنز جهان و طلای قهرمانی اروپا از ترکیه رفت. اطری با ارایه کشتی با برنامه و بدون اشتباه و در حالی که کشتی بسیار حساس دنبال می‌شد حریف سرسخت خود را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست داد و به مرحله بعد صعود کرد.

اطری در این مرحله به مصاف بخبایار اردنبات دارنده مدال برنز جهان و طلای بازی‌های آسیای از مغولستان رفت که با ارایه کشتی بدون اشتباه حریف خود را ۵ بر یک شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت.

اطری در مرحله نیمه نهایی باید با  زائور اوگویف دارنده طلای قهرمانی جهان، برنز بازی‌های اروپای و ۲ طلای نوجوانان جهان از روسیه کشتی بگیرد.

اوگویف در کشتی برابر غلام‌جان عبدالله‌یف از ازبکستان و در حالی که ۶ بر ۴ از حریف ازبکی عقب بود و خستگی و ضعف شدید بر او مستولی شده بود در چند ثانیه به پایان کشتی موفق شد حریف خود را روی پل برده و با کسب دو امتیاز و برابر شدن امتیازات در ۶ به پیروزی برسد و حریف اطری در نیمه نهایی شود.

در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی در دور نخست «جاورایل شاپیف» از ازبکستان را ۱۱ بر ۲ شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد. قهرمان جهان و المپیک در مرحله بعد به مصاف استفان ریچموت دارنده مدال برنز جهان از سوئیس رفت که در کمتر از ۲ دقیقه او را ۱۲ بر یک شکست داد.

یزدانی بعد از ظهر امروز در مرحله نیمه نهایی باید با آرتور نایفونوف از روسیه (دارنده برنز قهرمانی جهان/ ۳ طلای قهرمانی اروپا/ برنز امیدهای جهان) مبارزه خواهد کرد.

نظر شما