شناسهٔ خبر: 48680909 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

المپیک توکیو؛

یزدانی و تیلور آمریکایی هم‌گروه نشدند/گروه سخت اطری

توکیو - ایرنا - قرعه‌کشی وزن‌های ۵۷ و ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد در بازی‌های المپیک توکیو برگزار شد و «رضا اطری» و «حسن یزدانی» نمایندگان کشورمان حریفان خود را شناختند. «دیوید تیلور» آمریکایی در آنسوی جدول حضور دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، پیکارهای کشتی آزاد در بازی‌های المپیک توکیو از ۱۳ مرداد آغاز و تا ۱۶ مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

امروز (سه‌شنبه) مراسم قرعه‌کشی اوزان ۵۷ و ۸۶ کیلوگرم برگزار شد.

در وزن ۵۷ کیلوگرم رضا اطری در دور نخست به مصاف سلیمان آتلی دارنده نقره و برنز جهان و طلای قهرمانی اروپا از ترکیه می‌رود و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد با برنده کشتی میان آرسن هاروتونیان دارنده مدال طلای اروپا از ارمنستان و بخبایار اردنبات دارنده مدال برنز جهان و طلای بازی‌های آسیای از مغولستان کشتی می‌گیرد.

زائور اوگویف دارنده طلای قهرمانی جهان، برنز بازی‌های اروپای و ۲ طلای نوجوانان جهان در گروه اطری حضور دارد.

اطری در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۹ سابقه پیروزی مقابل بخبایار اردنبات مغولستانی را دارد.

در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی در دور نخست با جاورایل شاپیف از ازبکستان کشتی می‌گیرد و در صورت پیروزی بر این حریف در دور دوم به مصاف برنده کشتی میان استفان ریچموت دارنده مدال برنز جهان از سوئیس و فاتح بنفردجلا از الجزایر می‌رود. آرتور نایفونوف از روسیه (برنز قهرمانی جهان/ ۳ طلای قهرمانی اروپا/ برنز امیدهای جهان) در گروه یزدانی حضور دارد.

دیوید تیلور آمریکایی قهرمان جهان و حریف اصلی یزدانی در آن سوی جدول کشتی می‌گیرد و تا دیدار فینال با یزدانی روبرو نخواهد شد.

یزدانی یکی از چهره‌های سرشناس در بازی‌های المپیک است. بنابر اعلام اتحادیه جهانی کشتی او در کنار عبدالرشید سعدالله‌یف، کایل اسنایدر و طاها آکگل ۴ طلایی المپیک هستند که در توکیو نیز حضور دارند.

او سابقه رویارویی با بیشتر مدعیان این وزن شامل دیپاک پونیا، ناظم آمینه، آرتور نایفونوف، علی شعبان‌اف و دیوید تیلور آمریکایی را در کارنامه دارد. او مقابل همه حریفان خود به برتری رسیده و فقط مقابل تیلور آمریکایی شکست خورده است.

مسابقات اوزان فوق از ساعت ۶:۳۰ فردا چهارشنبه برگزار می‌شود.

نظر شما