شناسهٔ خبر: 48697609 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

دستور واردات فوری سرم تزریقی

صاحب‌خبر -
سخنگوی سازمان غذا و دارو از دستور وزیر بهداشت جهت خرید فوریتی سرم تزریقی و ورود آن به زنجیره توزیع در اسرع وقت خبر داد.
به گزارش ایسنا، کیانوش جهانپور درباره کمبود سرم تزریقی، گفت: با توجه به اینکه یکی از خطوط تولید در حال اصلاح بوده است و پیش‌بینی کاهش نسبی تولید انجام شده بود و از مدتی قبل تمهیداتی برای خرید و واردات سرم از کشورها انجام شده بود که متأسفانه باتوجه به گرفتاری شدید این کشور در همه‌گیری کووید۱۹، از خروج این محموله ممانعت شد.
وی افزود: ظرف ۴۸ ساعت گذشته با دستور وزیر بهداشت دستور خرید فوریتی سرم تزریقی از کشور ثالث صادر شده که بزودی و در اسرع وقت وارد زنجیره توزیع خواهد شد. علاوه‌بر این سرم‌های تزریقی تولید داخل هم مدیریت می‌شوند تا در بیمارستان‌ها، مراکز درمان سرپایی و اورژانس‌ها استفاده شوند. فعلاً داروخانه‌های بیمارستانی این سرم‌ها را در اختیار بیماران قرار می‌دهند.
جهانپور تأکید کرد: محموله خریداری شده هم ظرف یکی دو روز آینده به میزان کافی وارد کشور خواهد شد و بعد از آن مازاد بر نیاز بیماران بستری و مراکز درمانی، در شبکه داروخانه‌ای کشور هم توزیع می‌شود.
جهانپور درباره آغاز ثبت‌نام بیماران دیابتی برای تزریق واکسن کرونا در سامانه واکسیناسیون وزارت بهداشت، گفت: بیماران زمینه‌ای با اولویت بیماران دیابتی و بیماران دیابتی هم با اولویت بیماران دریافت‌کننده انسولین اعم از قلمی و ویال که تشکیل پرونده داده و در سامانه وزارت بهداشت ثبت هستند، از شب ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ ثبت‌نام‌شان در سامانه Salamat.gov.ir آغاز شده و می‌توانند ثبت‌نام کنند تا نوبت‌دهی برایشان انجام شود.
سامانه نوبت‌دهی واکسن کرونا نیز شامگاه گذشته برای خبرنگاران باز شد. بر این اساس، خبرنگاران سراسر کشور که کدملی آنها قبلاً به مرکز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت ارسال شده است، می‌توانند از طریق سامانه
 salamat.gov.ir محل، روز و ساعت دریافت واکسن را انتخاب کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما