شناسهٔ خبر: 48696614 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جان باختگان کرونا در هرمزگان همچنان دو رقمی/ ۱۹ بیمار دیگر جان باختند

در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ نفر دیگر از بیماران مبتلا به کرونا در هرمزگان جان باختند و شمار کل جان باختگان این بیماری در استان به هزار و ۷۳۸ نفر رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در ارتباط زنده اینترنتی با خبر ساعت ۲۰ شبکه خلیج فارس گفت: ۱۵ نفر از جان باختگان مربوط به امروز و ۴ نفر نیز از جان باختگان بدو ورود به بیمارستان در روز‌های قبل بودند که نتیجه تست آن ها امروز مثبت اعلام شد.

به گفته دکتر فاطمه نوروزیان، جان باختگان در بازه سنی ۲۹ تا ۹۵ سال و از بندرعباس، جاسک، رودان، پارسیان، سیریک، قشم، کیش و بستک بودند.

وی افزود: با بستری شدن ۳۱۴ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار کل بستری‌ها به هزار و ۲۴۴ نفر رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: اکنون ۱۳۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند، حال ۲۴ نفر از آن‌ها وخیم است و ۱۷ هزار و ۸۳۳ بیمار نیز در قرنطینه خانگی هستند.

بیشتر بخوانید؛ کرونا جان ۱۲ هرمزگانی را گرفت/ بستری شدن ۳۰۰ نفر

دکتر نوروزیان در خصوص کمبود برخی دارو‌های بیماران کرونایی در داروخانه‌ها نیز گفت: این کمبود کشوری است و در هر هرمزگان هم در برخی دارو‌ها کمبود وجود دارد، ولی در زمینه داروی اصلی معالجه بیماران کرونایی همچون رمدیسیور کمبودی وجود ندارد.

وی افزود: به علت شیوع بالای بیماری کرونا و تعداد کم تست، مردم در صورت وجود فرد مبتلا به کرونا در خانه، از دادن تست خودداری کنند و به همراه اعضای خانواده قرنطینه شوند و در صورت داشتن علائم کرونا به پزشک یا مراکز غربالگری کرونا برای مراجعه کنند.

نظر شما