شناسهٔ خبر: 48695796 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

گزینه های اصلی شهرداری تهران + زمان انتخاب شهردار

با پایان دور پنجم مدیریت شهری تهران به زودی با استقرار شورای ششم، شهردار تهران از بین گزینه های نهایی شهرداری تهران انتخاب می شود. در این میان گمانه زنی هایی درباره گزینه های اصلی شهرداری تهران نیز وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر طی روزهای گذشته 11 نفر به عنوان گزینه های شهرداری تهران 1400 برنامه های خود را به شواری شهر ششم تقدیم کرده اند که  اسامی آنها شامل اسماعیل احمدی مقدم، معصومه آباد، جمال آبرومند، مهرداد بذرپاش، محسن پیرهادی، مازیار حسینی، هابیل درویش، علیرضا زاکانی، عباس علی‌آبادی، رستم قاسمی و علی نیکزاد است. اگرچه برخی رسانه این لیست را با حذف علی نیکزاد، عباس علی‌آبادی و جمال آبرومند به 8 نفر تقلیل داده اند اما به نظر می رسد گزینه های اصلی شهرداری تهران چهار نفر هستند که شهردار تهران از میان آنها انتخاب خواهد شد. احتمالا شانس مهرداد بذرپاش، محسن پیرهادی، علیرضا زاکانی و مازیار حسینی برای شهردار شدن از سایر گزینه ها بیشتر است و شهردار پایتخت از میان این 4 فرد انتخاب خواهد شد. در این میان امروز مهدی چمران عضو منتخب شورای ششم اعلام کرده است که پس بررسی برنامه های ارسالی نهایتا یک یا سه فرد انتخاب و از میان آنها یک نفر به عنوان شهردار پایتخت انتخاب می شود و شاید پنجشنبه این هفته این انتخاب انجام شود.

 

گزینه های اصلی شهرداری تهران

 

زمان احتمالی انتخاب شهردار تهران

مهدی چمران در تشریح روند پیگیری ارائه برنامه های گزینه های تصدی شهرداری تهران برای امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران، گفت: پیش تر چهار گزینه یعنی خانم معصومه آباد، آقایان علیرضا زاکانی، مازیار حسینی و هابیل درویش برنامه های خود را برای تصدی این پست ارائه کرده بودند که امروز نیز در آخرین روز بررسی برنامه های گزینه های تصدی شهرداری تهران آقای احمدی مقدم در حال ارائه برنامه خود هستند که برنامه خود را تا ساعت ۱۰:۳۰ ارائه خواهند داد. ایشان برنامه خیلی خوبی را ارائه کردند.وی افزود: از ساعت ۱۰:۳۰ تا ساعت ۱۳ نیز آقای پیرهادی برنامه های خود را ارائه خواهند کرد و به این ترتیب از فردا روند بررسی و انتخاب شهردار تهران آغاز خواهد شد. به این شکل که نهایتا یک تا سه نفر انتخاب خواهند شد و از میان آنها یک نفر به عنوان شهردار انتخاب خواهد شد. شاید در روز پنجشنبه این انتخاب انجام شود.وی تاکید کرد: هیات رئیسه شورا نیز قاعدتا در همان روز پنجشنبه مشخص خواهد شد.

 گزینه های نهایی شهرداری تهران چه کسانی هستند؟

یست اصولگرایان برای تصدی شهردار تهران کوچک و کوچک‌تر شد تا از 41 نفر اولیه حالا به 12 نفر برسد. البته در این میان مهدی چمران، عضو منتخب شورای ششم و یکی از گزینه‌های اصلی ریاست این شورا گفته این لیست 10 نفره است و ظاهرا نام 2 نفر از این لیست از همین حالا خط خورده است. در این میان یکی دیگر از اعضای این شورا اعلام کرده به زودی 2 تا 4 نفر از این لیست انصراف خواهند داد.به هر حال لیست 12 نفره‌ای که «مهدی اقراریان» سخنگوی شورای ششم شهر تهران اعلام کرده به این ترتیب است:«اسماعیل احمدی مقدم، معصومه آباد، جمال آبرومند، مهرداد بذرپاش، محسن پیرهادی، مازیار حسینی، هابیل درویش، علیرضا زاکانی، عباس علی‌آبادی، رستم قاسمی، سیدصولت مرتضوی و علی نکیزاد.»

به گفته اقراریان، این افراد یک هفته وقت دارند برنامه‌های خود را به منتخبین شورای ششم اعلام کنند تا از هفته آینده فرآیند بررسی آغاز شود.نام برخی از این اسامی پیش از انتخابات و بعد از آن به عنوان گزینه‌های شهرداری از سوی اصولگرایان مطرح شده بود که همگی از مدیران جوان شهرداری تهران در دوران تصدی قالیباف هستند از این میان می‌توان به محسن پیرهادی، مازیار حسینی و هابیل درویش اشاره کرد.اما در این لیست نام افرادی نیز دیده می‌شود که پیش از این از احتمال حضورشان در دولت رئیسی گفته شده بود و حالا این گمانه مطرح است که آنها نتوانسته‌اند به دولت رئیسی راه یابند از این رو سودای «بهشت» را در سر دارند. از این میان می‌توان به نام‌های علیرضا زاکانی، رستم قاسمی، علی نیکزاد، مهرداد بذرپاش و علی‌آبادی اشاره کرد.

 

گزینه های نهایی شهرداری تهران

 

احتمال 8 نفره شدن رقابت برای کرسی شهرداری تهران

ناصر امانی منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در این باره گفت: علی نیکزادکه یکی ازکاندیداهای مطرح شهرداری تهران بودظاهرا و برابراطلاعاتی که من دارم برنامه ای برای شهرداری تهران ارائه نکردند. ناصر امانی ادامه داد: البته آقای نیکزاد خودش داوطلب نشده و برخی اعضای شورا وی را پیشنهادداده بودنداما به‌ خاطر سابقه کار در مدیریت شهری و وزارت راه وشهرسازی یکی از کاندیداهای جدی این مسئولیت بود.امانی همچنین از عدم ارائه برنامه ازسوی آقایان آبرومند و علی آبادی خبرداد و گفت: به احتمال قوی این دو نفر هم از ادامه حضوردرروند انتخاب شهردارتهران کنارکشیده اند وبه این ترتیب ۸ گزینه برنامه ارائه خواهند کرد.او در ادامه هم در خصوص برخی توصیه ها برای انتخاب شهردار از سوی دولت گفت: اخباری که در خصوص توصیه دولت منتخب در مورد انتخاب گزینه شهرداری تهران مطرح می شود واقعیت ندارد.

 

 

 گزینه های اصلی شهرداری تهران

بنابر اعلام مهدی چمران، عضو منتخب شورای شهر تهران از روز شنبه هفته آینده بررسی برنامه‌های گزینه‌ها و کاندیداهای تصدی شهرداری تهران با حضور منتخبین شورای شهر تهران آغاز خواهد شد.بر همین اساس قرار است از بین ۱۱ گزینه شامل اسماعیل احمدی مقدم، معصومه آباد، جمال آبرومند، مهرداد بذرپاش، محسن پیرهادی، مازیار حسینی، هابیل درویش، علیرضا زاکانی، عباس علی‌آبادی، رستم قاسمی و علی نیکزاد، شهردار جدید پایتخت انتخاب شود.همانگونه که چمران تأکید داشته است شهردار تهران خارج از گزینه‌های اشاره شده نخواهد بود و قطعا یکی از ۱۱ نفر اشاره شده شهردار پایتخت خواهد شد همچنین در روزهای گذشته برخی از گزینه‌ها و کاندیداهای تصدی شهرداری تهران برنامه‌های خود را در اختیار منتخبین قرار داده‌اند.در این بین گمانه‌زنی‌های بسیاری در رابطه با شهردار جدید تهران شده است اگر چه مهدی چمران هر گونه رای‌گیری در این زمینه را رد کرده است اما به نظر می‌رسد شانس برخی از این افراد برای رسیدن به مرحله بعدی فرایند انتخاب شهردار جدید تهران بیشتر است.در این بین باید به اسامی از جمله مهرداد بذرپاش، محسن پیرهادی، علیرضا زاکانی و مازیار حسینی اشاره کرد و احتمالا شهردار پایتخت از بین این گزینه‌ها انتخاب خواهد شد.

 

<div id="video-display-embed-code_303089" ><script type="text/JavaScript" src="https://rahbordemoaser.ir/fa/news/play/embed/97570/303089?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما