شناسهٔ خبر: 48695544 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

روز سه شنبه

حادثه نزدیک سواحل بندر الفجیره امارات

منابع انگلیسی از وقوع حادثه برای یک کشتی با پرچم سنگاپور در نزدیکی سواحل بندر الفجیره امارات خبر داد.

صاحب‌خبر -
حادثه کشتی نزدیک سواحل بندر الفجیره اماراتبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس؛ دست کم چهار کشتی در نزدیکی سواحل امارات عربی متحده روز سه شنبه هشدار دادند که تحت شرایط نامعلومی، هدایت کشتی‌ها را از دست داده اند.
منابع انگلیسی اعلام کرده اند "یک حادثه" در این منطقه در جریان است. هنوز مشخص نیست که چه اتفاقی نزدیک ساحل فجیره در خلیج عمان روی داده است.
براساس گزارش مارین ترافیک دات کام، این شناور‌ها - نفتکش‌های موسوم به کوئین اماتا Queen Ematha, گلدن بریلینت Golden Brilliant, جاگ پوجا Jag Pooja و ابیس Abyss- از طریق ردیاب‌های سامانه شناسایی خودکار خود تقریبا به طور همزمان اعلام کردند که این کشتی‌ها "تحت فرمان نیست".
معنای این مسئله معمولا این است که برق یک شناور قطع شده است و دیگر امکان هدایت آن وجود ندارد. ارتش انگلیس نیز اعلام کردد فقط به کشتی‌ها هشدار داده که "یک حادثه در حال حاضر در جریان است".
براساس اطلاعات پایگاه اینترنتی فلایت رادار ۲۴ دات کام، یک ایرباس سی-۲۹۵ ام پی‌ای C-۲۹۵MPA نیروی هوایی سلطنتی عمان، که یک هواپیمای گشت زنی دریایی است، در حال پرواز بر فراز این کشتی‌ها در این منطقه بوده است.
ناوگان پنجم نیروی دریایی ارتش آمریکا مستقر در خاورمیانه (غرب آسیا) و وزارت دفاع انگلیس از اظهارنظر درباره‌ی حادثه‌ یاد شده خودداری کردند. 
حساب توئیتری کانفلیکت نیوز نیز به نقل از مقامات مرکز عملیات تجارت دریایی انگلیس از وقوع حادثه برای یک کشتی با پرچم سنگاپور خبر داد و نوشت: وزارت دفاع انگلیس به کشتی‌های در حال تردد هشدار داده است به منطقه مورد نظر نزدیک نشوند.
هنوز اطلاعاتی درباره اینکه منشاء حادثه فنی یا عامل خارجی بوده است منتشر نشده است.
 
ادعاي منابع انگلیسی: نفتکش آسفالت پرنسس ربوده شده است
به گزارش خبرگزاری رویترز، روزنامه تایمز به نقل از منابع انگلیسی مدعی شد که نفتکش آسفالت پرنسس (ASPHALT PRINCESS) در نزدیکی سواحل بندر فجیره ربوده شده است.
سازمان تجارت دریایی انگلیس UKMTO وابسته به ارتش این کشور در ابتدا به کشتی‌ها در نزدیکی سواحل فجیره هشدار داده بود: "یک حادثه در حال حاضر در جریان است". ساعاتی بعد، این سازمان بدون توضیح بیشتر اعلام کرد این حادثه یک "ربایش احتمالی" است.
وزارت دفاع انگلیس و ناوگان پنجم ارتش آمریکا مستقر در خاورمیانه هنوز به درخواست‌ها برای اظهار نظر در این باره پاسخ نداده اند. دولت امارات هنوز این حادثه را تایید نکرده است.
 
 

نظر شما