شناسهٔ خبر: 69012286 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آیت‌الله الموسوی: کمک به مردم لبنان وظیفه همه است

آیت الله سید یاسین الموسوی از علمای مبارز و مطرح عراق با اشاره به شهادت جمع کثیری از رهبران مقاومت اسلامی در لبنان و در راس آنها سید حسن نصرالله در حملات تروریستی رژیم صهیونیستی، بار دیگر بر ضرورت دفاع همه جانبه از مردم لبنان تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،  آیت الله سید یاسین الموسوی از علمای مبارز و مطرح عراق با اشاره به شهادت جمع کثیری از رهبران مقاومت اسلامی در لبنان و در راس آنها سید حسن نصرالله در حملات تروریستی رژیم صهیونیستی، شهادت این رهبر بزرگ را تسلیت گفت.

وی افزود: این فجایع برای ما تازگی ندارد، اما دشمن با سوء استفاده از این حملات می‌کوشد بین ما شیعیان شکاف ایجاد کند، به همین دلیل با شایعه‌پراکنی تلاش می‌کند دفاع ایران از محور مقاومت را زیر سوال ببرد.

آیت الله الموسوی با بیان اینکه همه این شایعات دروغی بیش نیست و دشمن برای ایجاد شکاف بین ما به این شایعات دامن می‌زند، تصریح کرد: وظیفه ما به عنوان طرفداران مقاومت این است که این شایعات را تکذیب و با تمام امکانات از مجاهدین و مقاومت حمایت کنیم، نه اینکه در میدان دشمن بازی کنیم و ندانسته از آن دفاع کنیم.

وی در ادامه گفت: امام خامنه ای در خطبه نماز جمعه به تبیین نقش اساسی جمهوری اسلامی پرداختند، و ایران را حامی اصلی همه کشورهای محور مقاومت اعلام کردند و گفتند: عملیات اخیر نیروهای مسلح ایران اولین ضربه بود و در صورت لزوم در آینده عملیات بسیار محکم تری اجرا خواهد شد.

آیت الله الموسوی ادامه داد: نتانیاهو با شنیدن خبر شهادت سید مقاومت گرفتار غرور شد و اعلام کرد که این اولین اقدام است و من تا آخر ادامه می دهم و نقشه منطقه را تغییر خواهم داد.

امام جمعه بغداد همچنین تاکید کرد که مردم شریف عراق از دیرباز در کنار مقاومت ایستاده اند و از شهادت سید مقاومت بسیار متاثر شدند.

وی اظهار داشت: متأسفانه عراق به دلیل نداشتن عناصر قدرت نظامی و نداشتن جنگنده، تانک و حتی نداشتن سلاح های سبک برای جنگ در خطر است، اما با همه این ها مردم عراق قهرمانان شجاعی هستند که پروژه های آمریکا و صهیونیست ها را شکست خواهند داد.

وی به آمریکایی ها، صهیونیست ها و دیگر دشمنان هشدار داد و گفت: ای آمریکایی ها و ای صهیونیست ها، ما را امتحان نکنید، زیرا مردم بر پروا و مبارزی خواهید یافت که شما را نابود خواهند کرد.

آیت الله الموسوی به وضعیت نظامی دفاعی محور مقاومت اشاره کرد و گفت: ملت غزه همچنان مقاومت می کنند و دشمن را متحمل تلفات می کنند. جنگ در لبنان با ترورهایی که صورت گرفت تشدید شد. دشمن تصور می کرد که بعد از شهادت فرماندهان حزب الله به رهبری سید حسن نصرالله، حزب فرو می پاشد و آنها می توانند مقاومت را از بین ببرند.

وی با بیان این که رژیم صهیونیستی پس از آن اعلام کرد وارد خاک لبنان می شود، وتاکید کرد: نیروهای متجاوز اسرائیلی پس از ورود به برخی روستاهای لبنان، در پیشروی مفتضحانه ناکام ماندند و در دام حزب الله افتادند و قتل عام شدند.

آیت الله الموسوی  تاکید کرد: نیروهای مقاومت به رهبری حزب‌الله امروز در سطح جنبش های آزادی بخش، قوی‌ترین نیروهای جهان هستند و البته این به اعتراف خود آمریکایی‌ها است.

وی با اشاره به موضع آمریکا در قبال تحولات منطقه تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا، حزب الله را به تروریسم متهم می کند در حالی که رژیم صهیونیستی هزاران قتل عام در غزه و لبنان علیه غیرنظامیان انجام داده است.

امام جمعه بغداد ادامه داد: برخی کشورهای عربی از جمله امارات و مصر در تلاش هستند تا نتانیاهو و رژیم صهیونیستی را از منجلابی که در آن افتاده اند نجات دهند.

الموسوی گفت: من با پیروی از مرجع عالیقدر، آیت الله سیستانی وجوب کمک به مردم لبنان از جمله کمک های مادی را اعلام کردم زیرا بسیاری از مناطق لبنان به کلی ویران شده است و امروز بسیاری از مردم لبنان همه دارایی های خود را از دست داده اند.

وی در پایان با اشاره به حضور آمریکایی ها در عراق تاکید کرد: مردم عراق حضور آمریکا را نمی پذیرند و خواستار خروج این نیروها از عراق و پایان مداخله آمریکا در امور عراق هستند.

انتهای پیام/

نظر شما