شناسهٔ خبر: 48685301 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آماده سازی فهرست دانش‌آموزان جهرمی برای واکسیناسیون کرونا

مدیر آموزش و پرورش شهرستان جهرم گفت: ۲ فهرست از دانش‌آموزان جهرمی بالای ۱۶ و ۱۱ سال برای واکسیناسیون کرونا تهیه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی نیک‌فر، مدیر آموزش و پرورش شهرستان جهرم در جلسه شورای آموزش و پرورش جهرم بیان کرد: مهرماه امسال، بازگشایی مدارس به صورت حضوری است.

او تصریح کرد: در نظر داریم بخشی از کلاس‌های درس را نیز به‌ صورت مجازی برگزار کنیم، به همین دلیل لازم است که مدیران، مدارس را برای بازگشایی هرچه بهتر مدارس به شیوه حضوری آماده کنند و زیرساخت‌های آموزش مجازی را در مدرسه تهیه کنند.

نیک فر ادامه داد: برای بازگشایی مدارس نیاز است به قید اولویت معلمان، رانندگان سرویس مدارس، مؤسسات علمی، کارکنان مدارس غیردولتی و مهدهای کودک علیه کرونا واکسینه شوند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان جهرم افزود: در مرحله نخست، تلقیح دز اول واکسن کرونا به گروه‌های یادشده در حال انجام است و منتظر تلقیح دز دوم آن ها و آغاز برنامه واکسیناسیون دانش‌آموزان هستیم.

او اضافه کرد: در مرحله بعد واکسن دانش‌آموزان در اولویت قرار می‌گیرد که تا کنون رایزنی‌های خوبی از طرف وزارت آموزش و پرورش با وزارت بهداشت انجام و ۲ لیست از دانش‌آموزان تهیه شده و منتظر نظر وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی هستیم.

نیک فر اظهار کرد: واکسیناسیون نزدیک به ۲هزار و ۵۰۰ نفر از نیروهای اداری و دولتی آموزش و پرورش و نیروهای مدارس غیردولتی از روز عید سعید غدیر خم آغاز شده است. 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان جهرم گفت: در  جهرم نزدیک به سه هزار و ۵۰۰ معلم شاغل و بازنشسته در مدارس دولتی و قریب به یک هزار و ۲۰۰ نفر نیرو در مدارس غیردولتی مشغول به کار هستند که در این طرح مشمول دریافت واکسنینه شده اند.

او با اشاره به متغیر بودن ظرفیت تزریق واکسن بیان کرد: برای معلمان ۲ واکسن سینوفارم و برکت در نظر گرفته شده  و فرهنگیان پیش از حضور در محل واکسیناسیون با پزشک متخصص، پزشک خانواده یا متخصص عفونی در خصوص مجوز دریافت واکسن مشورت کرده اند.

نیک فر تصریح کرد: نوبت حضور فرهنگیان به صورت پیامک اطلاع‌رسانی شد و معلمینی که در زمان مشخص شده برای تزریق واکسن حضور پیدا نکردند باید منتظر اعلام بعدی باشند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان جهرم ادامه داد: با توجه به برنامه زمان بندی شده دوز اول واکسن، دوز دوم نیز در هفته دوم شهریورماه انجام  و با همکاری بهزیستی جهرم، پرسنل مهدهای کودک‌ زیر نظر این سازمان نیز در مرکز واکسیناسیون فرهنگیان جهرم علیه کرونا واکسینه شدند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

 

نظر شما