شناسهٔ خبر: 48673678 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲ فهرست برای واکسیناسیون دانش‌آموزان جهرم آماده شد

شیراز-ایرنا- مدیر آموزش و پرورش شهرستان جهرم گفت: واکسیناسیون دانش‌آموزان جهرمی برای مقابله با کرونا در دستور کار این اداره قرار گرفته و ۲ فهرست از دانش‌آموزان بالای ۱۶ سال و بالای ۱۱ سال تهیه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مهدی نیک‌فر دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان جهرم افزود: مهرماه امسال، بازگشایی مدارس به صورت حضوری خواهد بود.

وی ادامه داد: در نظر داریم بخشی از کلاس‌های درس را نیز به‌صورت مجازی برگزار کنیم، به همین دلیل لازم است که مدیران، مدارس را برای بازگشایی هرچه بهتر مدارس به شیوه حضوری آماده کنند و زیرساخت‌های آموزش مجازی را در مدرسه تهیه کنند.

وی اظهار کرد: برای بازگشایی مدارس نیاز است به قید اولویت معلمان، رانندگان سرویس مدارس، مؤسسات علمی، کارکنان مدارس غیردولتی و مهدهای کودک علیه کرونا واکسینه شوند.

وی ابراز کرد: در مرحله نخست، تلقیح دز اول واکسن کرونا به گروه‌های یادشده در حال انجام است و منتظر تلقیح دز دوم آنها و آغاز برنامه واکسیناسیون دانش‌آموزان هستیم.

وی ادامه داد: در مرحله بعد، واکسن دانش‌آموزان در اولویت قرار می‌گیرد که تا الان رایزنی‌های خوبی از طرف وزارت آموزش و پرورش با وزارت بهداشت انجام گرفته و ما ۲ لیست دانش‌آموزان را تهیه کرده‌ایم و منتظر نظر وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی هستیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان جهرم تصریح کرد: واکسیناسیون نزدیک به ۲هزار و ۵۰۰نفر از نیروهای اداری و دولتی آموزش و پرورش و نیروهای مدارس غیردولتی از روز عید سعید غدیر خم آغاز شده است. 

وی گفت: در شهرستان جهرم نزدیک به سه هزار و ۵۰۰ معلم شاغل و بازنشسته در مدارس دولتی و قریب به یک هزار و ۲۰۰ نفر نیرو در مدارس غیردولتی مشغول به کار هستند که در این طرح مشمول دریافت واکسن شدند.

وی با اشاره به متغیر بودن ظرفیت تزریق واکسن بیان کرد: برای معلمان ۲ واکسن سینوفارم و برکت در نظر گرفته شده بود و فرهنگیان پیش از حضور در محل واکسیناسیون با پزشک متخصص، پزشک خانواده یا متخصص عفونی در خصوص مجوز دریافت واکسن مشورت کردند.

وی تصریح کرد: نوبت حضور فرهنگیان به صورت پیامک اطلاع‌رسانی شد و معلمینی که در زمان مشخص شده برای تزریق واکسن حضور پیدا نکردند باید منتظر اعلام بعدی باشند.

وی افزود: با توجه به برنامه زمان بندی شده دز اول واکسن، دز دوم در هفته دوم شهریورماه انجام خواهد شد و با همکاری بهزیستی شهرستان، پرسنل مهدهای کودک‌ زیر نظر این سازمان نیز در مرکز واکسیناسیون فرهنگیان جهرم علیه کرونا واکسینه شدند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

نظر شما