شناسهٔ خبر: 48683567 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رییس جمهور:

انتخابات ۲۸ خرداد جلوه ای از مردم سالاری دینی بود/پیام مردم در ۲۸ خرداد تحول خواهی بود

آیت الله رییسی با اشاره به اینکه انتخابات ۲۸ خرداد جلوه ای از مردم سالاری دینی بود، تصریح کرد: در این انتخابات مردم علارغم همه دشمنی های دشمنان و همه شرایط بهداشتی و وضعیت کرونایی و مشکلاتی که بود حضوری با شکوه داشتند و حماسه ای بزرگ خلق کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، آیت الله سید ابراهیم رییسی امروز (سه شنبه ۱۲ مرداد) در مراسم تنفیذ سیزدهمین رییس جمهور ایران با بیان اینکه شرط ادب و احترام در حکم تنفیذ از سوی رهبری انقلاب این بود که دست ایشان را می بوسیدم لکن با شرایط موجود این توفیق از من سلب شد، گفت: شاکرم بر خداوند متعال سر بر آستان ربوبی می ستایم و شکر نعمت‌های بیشمارش به ویژه نعمت اعتماد مردم و نعمت رهبری را به جا می آورم، خورشید تابناک مردم سالاری دینی بیش از ۴۰ سال در این سرزمین طلوع کرد با هدایت امام بزرگوار و عظیم شانمان و با همت والای مردم بزرگ و وظیفه شناس مدل حکمرانی نوینی به عالم عرضه شد.

 

 

وی با بیان اینکه در این مدل حکمرانی نو امر دین در کنار دنیا، امر علم در کنار اخلاق، امر عدالت در کنار پیشرفت، امر عزت در کنار رفاه این مدل به عالم عرضه شد، گفت: این مدل عرضه شد تا همگان بدانند پیوند معنویت با زندگی انسان معاصر را و بدانند دین می تواند در متن زندگی انسان معاصر حکومت کند و تمام شئون زندگی انسان را اداره کند و در یک کلام جمهوریت در کنار اسلامیت استقلال در کنار آزادی در هم آمیخت. 

 

 

رییس جمهور با اشاره به اینکه دولتمردان و مسئولان مردم در این ۴۰ سال بسیار تلاش کردند در جهت تحقق مردم سالاری در این ۴۰ ساله گام برداشتند، ادامه داد: آنجا که توجه به رهنمون های رهبری شد حوزه پیشرفت ارتقا بود و آنجا که بی توجهی و کم توجهی به رهنمودهای رهبری و سیاست های نظام و اقتضای آنجا حوزه مشکلات و گله مندی بود، به جاست نسبت به خدماتی که در این ۴۰ ساله انجام شده و کسانی که در پیشرفت کشور نقش داشتند صمیمانه نقش داشتند.

 

 

وی با اشاره به اینکه انتخابات ۲۸ خرداد جلوه ای از مردم سالاری دینی بود، تصریح کرد: در این انتخابات مردم علارغم همه دشمنی های دشمنان و همه شرایط بهداشتی و وضعیت کرونایی و مشکلاتی که بود حضوری با شکوه داشتند و حماسه ای بزرگ خلق کردند. پیام مردم در 28 خرداد ۱۴۰۰ پیام تحول خواهی و عدالت‌خواهی و مبارزه با فقر و تبعیض بود. پیام مردم پاسداشت از خون مطهر شهیدان و وصایای ارزشمند آنان و توجه به ارزش‌های نظام اسلامی و رفع مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه بود و این پیام مردم در انتخابات بود که با فساد مبارزه شود، عدالت حاکم شود و به روابط ناسالم اداری و هر آنچه که پیوندی با جامعه اسلامی ندارد پایان یابد.

 

آیت الله رییسی گفت: در یک کلمه و جمله باید بگویم پیام مردم در ۲۸ خرداد پیام تغییر وضع موجود بود و از دولت خواستند شرایط و وضعیت اقتصادی و تورم بیش از ۴۴درصد و  رشد نقدینگی ۶۸۰ درصدی را پایان دهد.

 

 

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه اعتماد مردم هم در کنار آسیب دیدن وضعیت اقتصادی شان، آسیب دیده است، تصریح کرد: از دولت جدید آنچه مردم خواستند یک تحول است و این تحول اجتناب‌ناپذیر است و باید رخ دهد. برنامه دولت تحول است و مستند به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی پیش خواهد رفت. در این سند که رهبری معظم انقلاب اسلامی به خوبی نوشته‌اند هم وضعیت موجود ترسیم شده و هم وضعیت مطلوب و هم راههای رسیدن به آن. برای تحقق آن هم نیاز به حضور همه مردم و متخصصان داریم.

 

رییسی با بیان اینکه سفره مردم را شرطی نخواهیم کرد، گفت: ما وضعیت سفره مردم را به خارج از کشور گره نخواهیم زد. من به همه دولتمردان دولت دوازدهم خسته نباشید عرض می‌کنم اما کارهای زیادی همچنان پیش پای دولت است و ما یک برنامه تحولی آنی، فوری و کوتاه مدت برای مواجه با مسائل پیش‌رو مشخص کردیم و به سرعت با این موارد مواجه می‌شویم.

 

 

وی با بیان اینکه امیدواریم که در این برنامه تحولی همه دغدغه‌مندان بدون نگاه به خط و جناح سیاسی و بدون توجه به قومیت و اینکه در کدام دانشگاه هستند، همه متخصصان در کنار هم نقش آفرینی کنند. تا با همکاری همه نخبگان وضع به نفع همه مردم تغییر یابد،‌ تصریح کرد: پروردگارا خوب می‌دانی که حضور من در این عرصه به عنوان یک طلبه خدمتگزار به چه دلیلی انجام شد. اگر نبود خدمتگزاری به مردم و تحقق عدالت و مبارزه با فساد، حضور من در این عرصه از معنا خالی می‌شد.

 

 

آیت الله رییسی سخنانش را اینگونه پایان داد که خدایا تو نیت و انگیزه ما را می‌دانی پس به ما در این عرصه مددرسانی کن. خدایا به برکت روز غدیر و ایام فعلی آنچه امیرالمومنین و پیامبر(ص) به مردم آموختند و صفات حکمرانان را به مردم آموختند، چه در این روز و چه در عهدنامه امام علی به مالک اشتر، در برخورداری از صفاتی که در این روز از سوی پیامبر(ص) و در آن نامه از سوی امام علی(ع) برای همه خدمتگزاران نظام اسلامی اعلام شده است، توفیق بده.

پایان پیام/50

نظر شما