شناسهٔ خبر: 48675727 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سخنگوی سازمان غذا و دارو مطرح کرد:

آغاز ثبت نام بیماران دیابتی برای دریافت واکسن کرونا

جهانپور گفت که بیماران زمینه‌ای با اولویت بیماران دیابتی انسولینی می‌توانند از امشب در سامانه واکسیناسیون کرونا ثبت نام کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: بیماران زمینه ای با اولویت بیماران دیابتی انسولینی می توانند از امشب در سامانه واکسیناسیون  ثبت نام کنند.

او ادامه داد: این افراد در شرایط فعلی برای اخذ نوبت می‌توانند اقدام کنند و از فردا هم این روند رسمیت پیدا خواهد کرد.

جهانپور بیان کرد: کسانی که در سامانه از قبل ثبت نامه کرده اند و به عنوان دریافت کننده انسولین مطرح شده هستند، می توانند بر اساس ثبت نام در سامانه واکسن خود را دریافت کنند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: بیماران دیابتی دریافت کننده انسولین که قبلا در سامانه بیماری‌های نادر وزارت بهداشت ثبت‌نام نکرده‌اند می‌توانند لیست ۱۰۰۰ مرکز درمانی دیابت سراسر کشور را از وب‌سایت https://rda.behdasht.gov.ir مشاهده و به نزدیک ترین مرکز مراجعه و تشکیل پرونده دهند.

جهانپور  درباره مشکل کمبود سرم در کشور اظهار کرد: به دلیل اصلاح یکی از خطوط تولید دچار کمبود در سرم تزریقی شدیم. در ۴۸ ساعت گذشته دستور خرید فوریتی صادر شده است. ظرف یکی دو روز آینده محموله خریداری شده وارد کشور می‌شود.

او گفت:علاوه بر وارد کردن سرم های تزریقی نسبت به تولید داخل هم مدیریت می کنیم و فعلا در اورژانس بیمارستان ها برای بیماران سرپایی استفاده می شود، همچنین داروخانه های داخلی هم این موارد را فعلا باید در اختیار بیماران بگذارند تا سرم های تزریقی وارداتی وارد کشور شوند.

انتهای پیام/

نظر شما