شناسهٔ خبر: 48672715 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تذکر یک عضو شورا به شهردار در پی تخریب تعدادی خانه در مشهد

فاطمه مهدوی

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد در پی قلع و تخریب تعدادی ساختمان در منطقه ۹ و شهرک صابر تحت عنوان بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها به شهردار مشهد تذکر داد و خواهان پاسخگویی وی شد.

صاحب‌خبر -

شهناز رمارم امروز، ۱۱ مرداد ماه، در جلسه پایانی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، در تذکری به شهردار مشهد اظهار کرد: مدتی است که شهرداری‌های مناطق تحت عنوان بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها در حال قلع منازل شهروندان به ویژه در مناطق حاشیه شهر و محروم هستند. متأسفانه روز گذشته در منطقه ۹ و شهرک صابر این کار تکرار شد. آنچه به شهروندان در خصوص این تخریب‌ها عنوان می‌شود، موضوع بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌هاست.

وی ادامه داد: شهردار مشهد باید پاسخگو باشد که ساختمان‌هایی که دیروز و در ماه‌های گذشته قلع شد، چه خطری داشت و آیا شامل بند ۱۴ ماده ۵۵ می‌شد یا خیر.
 
این عضو شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: کمیسیون ماده ۱۰۰ راجع به ساختمان‌ها تعیین و تکلیف می‌کند، نه بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها. این بند در رابطه با رفع خطر است اما روز گذشته ساختمانی در شهرداری منطقه ۹ تخریب شده و مردم مظلوم و بی‌پناه جایی نداشتند. از صبح پیام می‌دهند که هر کجا مراجعه می‌کنند، حکمی به آن‌ها ارائه نمی‌شود. طبق قانون باید با این مساله برخورد شود.
 
محمدرضا حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، در واکنش به این تذکر اظهار کرد: در این خصوص پیش‌تر نامه‌ای برای شهردار نوشتیم تا این وضعیت را بررسی کند که تا این لحظه پاسخی دریافت نکرده‌ایم.
 
بر اساس بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها اتخاذ تدابیر مؤثر و اقدام لازم برای حفظ شهر از خطر سیل و حریق و همچنین رفع خطر از بناها و دیوارهای شکسته و خطرناک و پوشاندن چاه‌ها و چاله‌های واقع در معابر عمومی و جلوگیری از گذاشتن هر نوع اشیاء در بالکن‌ها و جلو اتاق‌های ساختمان‌های مجاور معابر عمومی که‌ افتادن آن‌ها موجب خطر برای عابران است و جلوگیری از نصب ناودان‌هایی که باعث زحمت یا خسارت مردم باشد، بر عهده شهرداری است.

طبق تبصره این بند در کلیه موارد مربوط به رفع خطر از بناها و غیره و رفع مزاحمت‌های مندرج در ماده فوق شهرداری پس از کسب نظر مأمور فنی خود به مالکین یا صاحبان اماکن یا صاحبان ادوات منصوب ابلاغ مهلت‌دار متناسبی صادر می‌کند و اگر دستور شهرداری در مهلت معین به موقع اجرا گذاشته نشود،‌ شهرداری راساً با مراقبت مأموران خود اقدام به رفع خطر یا مزاحمت خواهد کرد و هزینه مصروف را به اضافه صدی پانزده خسارت از طرف دریافت‌ خواهد کرد.

نام‌گذاری چند خیابان فرعی در مشهد

طرح نام‌گذاری معابر فرعی با حفظ شماره به نام مفاخر مشهد از دیگر مصوبات این جلسه بود که با قید دو فوریت به تصویب رسید. بر این اساس به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود، به منظور تکریم و ارزش‌گذاری مفاخر مشهد و با توجه به خدمات قابل توجه آن‌ها، نسبت به نام‌گذاری تعدادی از معابر فرعی به شرح زیر اقدام کند:

* نامگذاری معبر فرعی شهید فرامرز عباسی ۳۶ با حفظ شماره به نام «جعفر معماریان طهرانی»
* نامگذاری معبر فرعی لاله ۲ واقع در شهید فکوری ۱۷ به نام «امیر کهتری»
* نامگذاری معبر فرعی گلشن ۵/۴ واقع در بولوار هفت تیر به نام «رضا انزابی‌نژاد»
* نامگذاری معبر فرعی هاشمیه ۱۱ با حفظ شماره به نام «مهدی عبایی خراسانی»
* نامگذاری معبر فرعی سناباد ۱۲ با حفظ شماره به نام «سید موسی حجازی»
* نامگذاری معبر فرعی شهید سالاری‌مقدم ۱۰ با حفظ شماره به نام زنده یاد «ابوالقاسم کاشفی وحدتی»

بخشودگی عوارض و بهای خدمات پروانه ساختمانی مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست گلستان علی(ع)

لایحه بخشودگی عوارض و بهای خدمات پروانه ساختمانی مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست ۱۵ تا ۱۸ ساله گلستان علی(ع) یکی دیگر از مصوبات امروز شورای شهر مشهد بود. بر این اساس به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود در راستای اجرای مصوبات پیشین شورای شهر مشهد با موضوع «خیرین شهریار» و «شهر همگان با اولویت حمایت از گروه‌های خاص»، نسبت به بخشودگی عوارض و بهای خدمات پروانه ساختمانی مرکز نگهداری کودکان ۱۵ تا ۱۸ سال موسسه کودکان بی‌سرپرست گلستان علی(ع) به مبلغ شش میلیارد و ۳۲۶ میلیون و ۷۵۷ هزار ریال مطابق قرارداد صلح و ضمایم آن اقدام کند. 

تصویب لایحه مجوز انعقاد قرارداد پروژه مشارکتی مجتمع مسکونی فاطمیه

از دیگر مصوبات جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر مشهد  اعطای مجوز انعقاد قرارداد پروژه مشارکتی مجتمع مسکونی فاطمیه بود. بر این مبنا، به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود، نسبت به اجرای پروژه مشارکتی «مجتمع مسکونی فاطمیه» با مشارکت و سرمایه‌گذاری «موسسه خیریه مسکن‌سازان اهل‌بیت توس» به عنوان سرمایه‌گذار در زمین متعلق به شهرداری واقع در حاشیه بولوار پنجتن، حد فاصل خیابان پنجتن ۴۰ و ۴۶ و با مساحت کل زیربنای ۳۹۵۸۵ متر مربع با کاربری مسکونی، تجاری، پارکینگ، آموزشی، فرهنگی و فضای سبز و مبلغ کل سرمایه‌گذاری معادل ۲۵۳۱  میلیارد و ۱۹۶ میلیون و ۹۷۵ هزار و ۲۷ ریال بر اساس قرارداد مشارکت پیوست و ضمایم آن اقدام کند.

اصلاح اساسنامه شرکت قطارشهری، تفویض اختیار و افتتاح حساب بانکی برای اداره کل خزانه‌داری، اصلاح مصوبات مرتبط با ارائه تسهیلات و خدمات به ایثارگران از دیگر مصوبات آخرین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد بود.

انتهای پیام 

برچسب‌ها:

نظر شما