شناسهٔ خبر: 48672407 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از ۱۷هزار دز واکسن کرونا در گچساران تزریق شد

گچساران- ایرنا- رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: تاکنون ۱۷ هزار و ۹۷۵دز واکسن کرونا برای گروه های هدف این شهرستان تزریق شده است.

صاحب‌خبر -

آرمین غلامیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مقدار واکسن به کادر بهداشت درمان، بیماران خاص، معلولان، جانبازان بالای ۵۰درصد، پاکبانان و سالمندان بالای ۸۰سال ،رده سنی ۵۰ سال به بالا تزریق شد.

وی بیان کرد: از این میزان ۱۳ هزار و ۶۱۰ نفر در دز اول و چهار هزار و ۳۶۵نفر در دز دوم واکسن کووید ۱۹ را در شهرستان دریافت کردند.

غلامیان اظهار داشت: ۸۳ هزار نفر جمعیت بالای ۱۸ سال در این شهرستان سکونت دارند که تاکنون  ۱۷ درصد آنها در مقابل ویروس کرونا واکسینه شدند. 

وی تصریح کرد: هم اکنون کار واکسیناسیون ویروس کرونا در مرکز شماره یک باهنر، شهید بشارت، کارکنان و شهید مطهری پانصد دستگاه شهر دوگنبدان این شهرستان در حال انجام است.

غلامیان ابراز کرد: کار واکسیناسیون کووید ۱۹افراد بالای ۵۵ سال در شهر دوگنبدان در حال انجام است.

 رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: روزانه ۷۰۰ دز واکسن کووید ۱۹ در یان شهرستان انجام می شود.

وی ادامه داد: همچنین واکسیناسیون ویروس کرونا  افراد بالای ۵۰ سال در روستاهای  آب شیرین، چهاربیشه، دیل، لیشتر، امامزاده جعفر این شهرستان در حال انجام است.

غلامیان افزود: با توجه به رنگ بندی های کرونایی ، اصناف سطح ۳ و ۴  این شهرستان باید تعطیل شود که این اقدام انجام نشده است.

وی گفت: با توجه به اینکه فاز بعدی واکسیناسیون بسیار گسترده تر است انتظار داریم که دستگاه های اجرایی در این امر به ما کمک کنند تا بتوانیم حجم وسیعی از جامعه هدف را واکسینه کنیم.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

نظر شما