شناسهٔ خبر: 48669240 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

المپیک ۲۰۲۰؛

غول کوبایی تاریخ ساز شد/ فرنگی کاران برتر اوزان ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم مشخص شدند

نفرات برتر اوزان ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم رقابت‌های کشتی فرنگی المپیک توکیو مشخص شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های کشتی فرنگی المپیک توکیو در اوزان ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم برگزار شد و نتایج کشتی گیران کشورمان در این دو وزن به شرح زیر است:

در وزن ۶۰ کیلوگرم علیرضا نجاتی در دور نخست مقابل آرمن ملکیان از ارمنستان با نتیجه ۵ بر ۵ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دیدار بعدی، نجاتی از دو رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده در دور اول با نتیجه ۶ بر صفر مین سئوک کیم از کره جنوبی را مغلوب کرد وی در دور بعد مقابل میهاین لوپز دارنده ۳ مدال طلای المپیک و چندین مدال طلای جهان از کوبا با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، میرزازاده به گروه بازنده‌ها رفت. وی در این گروه مقابل آلین الکسیوس سیوراریو از رومانی با نتیجه ۵ بر ۱ به پیروزی دست یافت و به دیدار رده بندی رفت. میرزازاده در این دیدار با نتیجه ۷ بر ۲ مقابل رضا کایالپ دارنده مدال طلای جهان و نقره المپیک از ترکیه مغلوب و پنجم شد.

بنابراین گزارش اسامی نفرات برتر اوزان ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم به شرح زیر است:

۶۰ کیلوگرم: ۱- لوئیز اورتا سانچز (کوبا) ۲- کنیچیرو فومیتا (ژاپن) ۳- سرگئی امیلین (روسیه) و والیهان سایلیکه (چین) ۵- لنور تمیروف (اوکراین) و ویکتور سیوبانو (کوبا) ... ۱۰- علیرضا نجاتی (ایران)

۱۳۰ کیلوگرم: ۱- میهاین لوپز ۲- یاکوبی کاجایا (گرجستان) ۳- رضا کایالپ (ترکیه) و سرگئی سمینوف (روسیه) ۵- امین میرزازاده (ایران) و یاسمانی آکوستا فرناندز (شیلی)

گفتنی است میهاین لوپز کوبایی با کسب مدال طلا در توکیو تعداد طلا‌های المپیک خود را به عدد ۴ رساند تا بالاتر از الکساندرکارلین افسانه‌ای با ۳ مدال و یک نقره المپیک قرار بگیرد و تاریخ ساز شود.

لوپز با مدال طلای سنگین وزن کشتی فرنگی در بازی های المپیک توکیو عنوان برترین کشتی گیر مرد تاریخ را نیز از آن خود کرد. این کشتی گیر که به غول کوبایی معروف است در سن ۳۸ سالگی ۴ مدال طلای المپیک و ۵ طلای جهان را در کارنامه دارد. در کشتی زنان نیز کائوری ایچو از ژاپن با ۴ مدال طلای المپیک پرافتخارترین کشتی‌گیر زنان محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما