شناسهٔ خبر: 48669202 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

روزانه بیش از هزار نفر از فرهنگیان در شهر اصفهان واکسینه می‌شوند

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: با راه‌اندازی دو مرکز تجمیع واکسیناسیون فرهنگیان در شهر اصفهان، روزانه بالای هزار نفر واکسینه خواهند شد و امیدوارم بتوانیم مهرماه متفاوتی را رقم بزنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، محمد اعتدادی با تبریک به دانش‌آموزان پذیرفته شده در کنکور ۱۴۰۰ به‌خصوص پذیرفته‎‌شدگان تک‌رقمی اظهار داشت: ۴ نفر از رتبه‌های تک رقمی رشته‌های ریاضی، تجربی، زبان و علوم‌انسانی از دانش‌آموزان اصفهان بودند که حاصل تلاش آنها، معلمان و خانواده‌ها است و به همه آنها خداقوت می‌گویم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با اشاره به آغاز واکسیناسیون فرهنگیان استان اصفهان تصریح کرد: روز اول مهرماه روز متفاوتی خواهد بود چرا که آحاد مردم به جهت بازگشایی مدارس حس و حال خاصی دارند و هرساله شاهد شور و نشاط دانش‌آموزان در ابتدای مهر بودیم اما سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا این اتفاق رخ نداد و در مهرماه کلاس‌ها در فضای مجازی آغاز شد.

وی افزود: این موضوع به دغدغه‌ای برای ما تبدیل شده بود و در این مدت نیز هرگاه شنیدیم یکی از فرهنگیان به ویروس کرونا مبتلا شده یا به همین دلیل از بین ما رفته نگران شدیم اما به‌واسطه تلاش دوستان در وزارت آموزش‌وپرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقرر شد در مردادماه واکسیناسیون فرهنگیان آغاز شود که ما از ۹ مردادماه در شهرستان‌ها این کار را آغاز کردیم و در اصفهان نیز از ۱۰ مردادماه در دو مرکز تجمیعی، واکسیناسیون آغاز شد.

اعتدادی خاطرنشان کرد: روزانه بالای هزار نفر از فرهنگیان در این دو پایگاه واکسینه می‌شوند که فرهنگیان شاغل در نواحی یک، ۳ و ۵ در محل کانون امام خمینی(ره) واقع در خیابان دستگرد و فرهنگیان شاغل در نواحی ۲، ۴ و ۶ در ورزشگاه شهید خرازی واقع در چهارراه پیروزی در کنار گذر اتوبان آقابابایی واکسینه خواهند شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان تأکید کرد: امیدوارم بتوانیم مهرماه متفاوتی را با جنب‌وجوش دانش‌آموزان رقم بزنیم، دغدغه خانواده‌ها بازگشایی مدارس است و آنها نیز از ما می‌خواهند که این اتفاق بیفتد و من هم به‌عنوان یک پدر خوشحال می‌شوم که در ابتدای مهر فرزندم به مدرسه برود و در فضای فیزیکی مدرسه تحصیل خود را ادامه دهد.

آغاز واکسیناسیون فرهنگیان در ۱۰ شهرستان

آذرکیوان امیرپور نیز در خصوص روند واکسیناسیون معلمان، اظهار کرد: طی جلسات و تفاهم‌نامه‌هایی که وزارت بهداشت با وزارت آموزش و پرورش برای واکسیناسیون معلمان داشته است روند اجرای این برنامه از هفته گذشته آغاز شده و فرآیند واکسیناسیون معلمان در ۱۰ شهرستان اصفهان شروع شده است و مابقی شهرستان‌ها هم شروع می‌کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: همه معلمان رسمی پیمانی، خرید خدمات آموزشی، قراردادی و معلمان مدارس غیردولتی مشمول طرح واکسیناسیون فرهنگیان هستند و تزریق واکسن کرونا به معلمان از هفته قبل در ۱۰ شهرستان اصفهان آغاز شده است و در حال حاضر قریب به ۴ هزار نفر از معلمان در کل استان اصفهان واکسینه شده‌اند.

وی تصریح کرد: ۴۳ مرکز تزریق واکسن کرونا در شهرستان‌های استان و ۲ مرکز در شهر اصفهان از امروز برای واکسیناسیون معلمان فعال شد، در شهر اصفهان یک مرکز واکسیناسیون در کانون امام خمینی(ره) و یک مرکز در ورزشگاه چهار راه پیروزی برای فرایند واکسیناسیون معلمان فعالیت دارند.

انتخاب نوع واکسن برای معلمان اختیاری است

امیرپور خاطرنشان کرد: واکسن سینوفارم چینی، کوو ایران برکت و واکسن‌های دیگر برای تزریق معلمان وجود دارد و این برنامه اختیاری بوده و معلمان می‌توانند هر نوعی واکسنی که تمایل دارند را برای تزریق انتخاب کنند و روند واکسیناسیون فرهنگیان وابسته به آمار آنها دارد که در هفته‌های آینده ادامه دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تأکید کرد: در همه شهرستان‌ها یک پایگاه واکسیناسیون برای معلمان فعال است و همه آن‌ها مشمول این طرح می‌شوند، برای روند واکسیناسیون معلمان مطابق اعلام معاونت درمان دوز اول واکسن تا هفته آینده تزریق می‌شود و بعد از مدتی و تا قبل از بازگشایی مدارس دوز دوم هم تزریق خواهد شد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/ج/

نظر شما