شناسهٔ خبر: 48668291 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

اتهام‌زنی رومانی علیه ایران

وزارت امور خارجه رومانی در همراهی با انگلیس و آمریکا، وارد زمین بازی اتهام زنی رژیم صهیونیستی علیه ایران در ماجرای حمله به کشتی نفتکش مرسر استریت در دریای عمان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، وزارت امور خارجه رومانی در بیانیه ای رسمی با اشاره کشته شدن یک شهروند رومانیایی و یک شهروند انگلیسی در حادثه کشتی مرسر استریت، نوشت که بخارست حمله پهپادی به این کشتی را محکوم می کند.
دراین بیانیه همچنین آمده است که در ارتباط با حادثه یاد شده، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بخارست به وزارت امورخارجه رومانی احضار شده است.

این درحالیست که سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه دیروز در نشست هفتگی با خبرنگاران تصریح کرد: موجودیت نامشروع رژیم اشغالگر قدس باید دست از اتهام زنی‌های واهی بردارد. این رژیم بار اولش نیست که از این اتهامات متوجه جمهوری اسلامی ایران کرده است.

وی با ذکر این نکته که هر کجا این رژیم رفته با خودش ناامنی، ترور و خشونت برده است، اظهار داشت: مسئول وضعیت فعلی همان‌هایی هستند که پای رژیم اشغالگر قدس را به این منطقه باز کرده‌اند.

خطیب‌زاده با بیان این‌که قطعا این اظهارات محکوم است، خاطرنشان کرد: رژیم اشغالگر قدس باید بداند با این فرافکنی‌ها دردی از دردهایش دوا نمی‌شود. هر کس باد بکارد توفان درو می‌کند.

این دیپلمات ارشد ایرانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران لحظه‌ای تردید نمی‌کند برای این‌که از منافع عالیه مردم و از امنیت ملی خودش محافظت کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما