شناسهٔ خبر: 48666139 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مسیر خطرناک یک تیم فوتبال برای بازگشت به لیگ یک

اصرار باشگاه راهیان کرمانشاه برای بازگشت به لیگ دسته اول از مسیر‌های غیر فوتبالی میتواند تبعات سنگینی برای فوتبال ایران داشته باشد.

صاحب‌خبر -

مسیر خطرناک یک تیم فوتبال برای بازگشت به لیگ یکبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در فصل ۹۳ - ۹۴ فوتبال طبق مصوبه سازمان لیگ تعداد باشگاه‌های لیگ‌های برتر، دسته یک، دو و سه کم شد (۲ تیم از لیگ‌های بیست تیمی و ۱۸ تیمی، ۴ تیم از لیگ‌های ۲۴ تیمی) در آن سال لیگ دسته اول با ۲۴ تیم و در ۲ گروه ۱۲ تیمی برگزار می‌شد و تیم راهیان کرمانشاه با توجه به رتبه‌ای که داشت (تیم دهم جدول گروه ب) و همچنین کم شدن تعداد تیم‌های لیگ آزادگان به لیگ دسته دو سقوط کرد و به همین علت آن‌ها از سازمان لیگ شکایت کردند.
این روش برای بازگشت با اساسنامه فیفا، کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون فوتبال کشورمان مغایرت دارد.
در آستانه آغاز مسابقات تیم ملی در مقدماتی جام جهانی این روش غیرحرفه‌ای و غیر مسئولانه مدیران این باشگاه می‌تواند تبعات سنگین و غیرقابل جبرانی برای فوتبال ملی داشته باشد.
باشگاه راهیان کرمانشاه طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال شکایت خود را باید به ارکان قضایی فدراسیون فوتبال ارائه و از آن طریق پیگیری می‌کرد، حتی پس از آن می‌توانستند در دادگاه‌های ورزشی بین المللی مثل دادگاه حکمیت ورزش شکایت خود را پیگیری کنند مانند همان کاری که باشگاه استقلال در ماجرای سوپرجام یا باشگاه سایپا در ماجرای اخیر بازی مقابل پیکان کردند. این حرکت می‌تواند برای فوتبال ما خطرناک باشد، زیرا اختلاف نظر‌ها در مورد مسایل فوتبالی باید در ارکان قضایی فدراسیون فوتبال مورد بررسی و رسیدگی قرار بگیرد.
حدود ۷ سال پیش به جز تیم راهیان کرمانشاه ۵ تیم دیگر هم به لیگ دسته اول سقوط کرده اند و اکنون آن‌ها نیز رویه غیرقانونی و غیرحرفه‌ای باشگاه راهیان کرمانشاه را مدنظر قرار داده اند و می‌خواهند با رای دادگاه به لیگ دسته اول بازگردند!
نکته مهم این است که نظم و یکپارچگی مسابقات لیگ دسته اول با این شرایط بر هم می‌ریزد و البته یک سری قوانین از درجه اعتبار ساقط خواهد شد. این ماجرا اگر به گوش‌ ای اف سی و فیفا برسد، مشخص نیست چطور با فدراسیون فوتبال برخورد خواهد کرد. آیا فقط جریمه در کار خواهد بود یا تعلیق و محرومیت؟
فدراسیون فوتبال تا امروز نسبت به این حکم مقاومت و به تیم راهیان کرمانشاه اعلام کرده که به هیچ عنوان نمی‌تواند رای دادگاه کرمانشاه که به تایید دادگاه تجدیدنظر استان کرمانشاه و دیوان عالی کشور رسیده اجرا کند، اما باید دید در روز‌های آینده چه اتفاقی خواهد افتاد و البته تکلیف شکایت ۵ تیم دیگر از فدراسیون فوتبال به کجا خواهد رسید.

برچسب‌ها:

نظر شما