شناسهٔ خبر: 48661065 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رویه اشتباه شکایت از فدراسیون به دادگاه‌ها

باشگاه راهیان مال کرمانشاه با اصرار به دخالت ارکان قضایی در قوانین فدراسیون فوتبال، فوتبال ایران را در آستانه جریمه بزرگ قرار داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، باشگاه راهیان مال کرمانشاه با اصرار به دخالت ارکان قضایی در قوانین فدراسیون فوتبال، فوتبال ایران را در آستانه جریمه بزرگ قرار داده است.

این باشگاه که بر اساس قوانین بکارگرفته شده فدراسیون فوتبال مدعی کاهش ارزش مالی بود شکایتی علیه فدراسیون را در دادگاه ثبت کرده و با پیگیری‌های جدید سعی دارد تا دوباره به لیگ دسته اول فوتبال برگردد: مصداق بارز دخالت نهادهای دولتی در فوتبال که در قوانین فیفا با تعلیق و جرایم سنگین مالی رو به رو است.

این باشگاه درحالی با درخواست بازگشت به لیگ دسته اول به دادگاه شکایت کرده که اکنون فدراسیون فوتبال را با تهدید بزرگی مواجه کرده است. طبق قوانین اصلاح شده اساسنامه فدراسیون فوتبال، این فدراسیون یک نهاد عمومی غیردولتی است و اگر شکایت از دادگاه در آن دخالت داده شود آن زمان فیفا را مجاب به جریمه سنگین خواهد کرد.

فیفا به هیچ وجه نمی پذیرد تیمی خارج از قواعد فوتبالی وارد رقابت‌های فوتبال شود. پذیرش حکم دادگاه، خلاف اساسنامه فدراسیون فوتبال است و این اقدام بی شک باعث تعلیق فوتبال ایران می‌شود.

 

نظر شما