شناسهٔ خبر: 48665667 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان:

افزایش آمار مبتلایان و بستریهای کرونایی در جنوب غرب خوزستان فاجعه بار است

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با درخواست از مردم برای کمک به قطع زنجیره ی انتقال کرونا، گفت: افزایش آمار مبتلایان و بستری ناشی از ابتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان (شهرستانهای آبادان، خرمشهر و شادگان) فاجعه‌بار است.

صاحب‌خبر -

شکراله سلمان زاده امروز در گفتگو با خبرنگاران، در هشداری جدی به مردم شهرستانهای آبادان، خرمشهر و شادگان، از آنان خواست تا به منظور پیشگیری از بروز فاجعه ی بزرگ کرونایی دستورالعمل ها بهداشتی را رعایت کنند.

شکراله سلمان زاده در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: اگر مردم دستورالعمل‌ها بهداشتی را رعایت نکنند و تعطیلی کامل شهرها و منع ترددها به درستی اعمال نشود، به طور حتم فاجعه‌ای بزرگ در منطقه رخ می دهد.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۹۱ مورد جدید از ابتلای افراد به بیماری کووید ۱۹ به ثبت رسیده است که از این تعداد ۲۲۷ نفرشان مربوط به آبادان، ۱۱۱ نفرشان مربوط به خرمشهر و ۵۳ نفرشان مربوط به شادگان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: از تعداد کل موارد ثبت شده جدید، ۳۶۵ نفرشان (آبادان ۲۱۲ نفر، خرمشهر ۱۰۳ نفر و شادگان ۵۰ نفر) به صورت درمان سرپایی هستند.

سلمان زاده، یادآور شد: طی روز گذشته نیز ۵۷ نفر بستری و ۳۴ نفر نیز پس از بهبودی  از بیمارستان مرخص شدند.

وی با با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته یک آبادانی دیگر بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرد، گفت: در حال حاضر ۲۴۵ مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستانهای منطقه بستری اند.

وی افزود: از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون ۲۱۹ هزار و ۵۳۲ مورد مراجعه سرپایی به مراکز درمانی منطقه به ثبت رسیده که از این تعداد ۱۳ هزار و ۷۳۷ نفرشان بستری و ۱۱ هزار و ۱۴۸ نفرشان نیز پس از دریافت خدمات و بهبودی از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.

نظر شما