شناسهٔ خبر: 48654348 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان:

روند صعودی ابتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان/ استقبال ۵۰ درصدی افراد بالای ۷۰ سال از واکسیناسیون

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان؛ روند ابتلای مردم جنوب غرب خوزستان (شهرستانهای آبادان، خرمشهر و شادگان) به کرونا را صعودی خواند.

صاحب‌خبر -

شکراله سلمان زاده؛ در گفتگو با خبرنگاران از فراوانی دید و بازدیدهای خانوادگی به عنوان دلیل روند صعودی ابتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان نام برد و اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت شهرستانهای آبادان ،خرمشهر و شادگان (حنوب غرب خوزستان) از نظر ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ به طور کامل قرمز و بسیار خطرناک است.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱۱ مورد جدید از ابتلای افراد به بیماری کووید ۱۹ بهثبت رسیده که از این تعداد ۹۵ نفرشان آبادانی، ۸۲ نفرشان خرمشهری و ۳۴ نفرشان شادگانی بوده اند.

وی افزود: در شبانه روز گذشته یک آبادانی دیگر به سبب ابتلا به کرونا درگذشت.

وی تصریح کرد: ۵۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹، طی شبانه روز گذشته در ۵ بیمارستان منطقه (آبادان، خرمشهر و شادگان) بستری شدند و تنها ۳۱ نفرشان پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با اشاره به اینکه در حال حاضر۲۲۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های جنوب غرب خوزستان بستری اند، یادآور شد: با توجه به وضعیت جسمانی بیماران مراجعه کننده به بیمارستان‌ها، بایستی تمام آنها را از نوع ابتلا به گونه ی دلتا دانست که هم اکنون در تمام کشور منتشر شده است.

سلمان زاده، با بیان اینکه علایم کرونا دلتا مانند سرماخوردگی است، گفت: در نوع جهش یافته کرونا، ابتدا و به سرعت دستگاه تنفسی فوقانی بیمار درگیر و پس از آن بیماری گسترش و منجر به بستری بیمار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تاکنون تنها حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد از افراد بالای ۷۰ درصد برای واکسیناسیون به مراکز تعیین شده مراجعه کرده اند، افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و واکسیناسیون تنها راه مبارزه با فراگیری ویروس کرونا است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر کار واکسیناسیون گروه‌های هدف، مشاغل تعیین شده و افراد ۴۵ سال به بالا در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان در حال انجام است و مشکلی در تامین واکسن وجود ندارد.

به گفته ی وی؛ با  توجه به قرار گرفتن شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی آبادان (جنوب غرب خوزستان) در وضعیت قرمز کرونایی، گروههای صنفی ۲، ۳ و ۴  تعطیلند، فعالیت باشگاه های ورزشی ممنوع است، رستوران‌ها و فست فودفروشی های  سطح شهر موظف به ارایه خدمات به صورت بیرون بر هستند و ادارات نیز بایستی با دو سوم نیروهای خود فعالیت کنند و در صورت تخلف با آنان برخورد جدی می شود.

46

نظر شما