شناسهٔ خبر: 48666901 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

هشدار جدی رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان هشدار داد:

بروز فاجعه بزرگ انسانی حتمی است / ابتلای حدود 400 بیمار جدید به کرونا طی 24 ساعت جنوب غرب خوزستان+ آمار تا 11 مرداد ماه 1400

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان ضمن اعلام آخرین آمار ابتلای به کرونا جنوب غرب خوزستان تا 11مرداد ماه جاری، گفت: اگر مردم دستور العمل‌ها را رعایت نکنند و تعطیلی کامل شهرها و منع تردد اعمال نشود، بروز فاجعه‌ای بزرگ در منطقه حتمی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، شکراله سلمان زاده امروز دوشنبه یازدهم مرداد ماه جاری با بیان اینکه از مردم برای قطع زنجیره انتقال، درخواست کمک می‌کنیم، اظهار کرد: افزایش آمار مبتلایان و بستری در جنوب غرب خوزستان فاجعه‌بار است.

او گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۹۱ مورد جدید مثبت داشته‌ایم که ۲۲۷ نفر مربوط به آبادان، ۱۱۱ نفر از خرمشهر و در شادگان ۵۳ مورد مثبت قطعی ابتلا به کووید-۱۹ گزارش شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان افزود: از این ۳۹۱ مورد مثبت جدید ۳۶۵ نفر به صورت درمان سرپایی تشخیص داده شدند که شامل ۲۱۲ نفر از آبادان، ۱۰۳ نفر از خرمشهر و ۵۰ بیمار نیز از شادگان می شوند و 15 بیمار از آبادان، هشت بیمار از خرمشهر و سه بیمار نیز از شادگان با تشخیص پزشک بستری شدند.

سلمان زاده با بیان اینکه متاسفانه طی 24 ساعت گذشته یک فوتی از آبادان داشتیم، اضافه کرد: طی روز گذشته ۵۷ نفر بستری و ۳۴ نفر نیز بهبود و از بیمارستان ترخیص شده‌اند و در حال حاضر کل موارد مثبت بستری در بیمارستان به ۲۴۵ نفر رسیده است.

مقام عالی بهداشت و درمان نوب غرب خوزستان در پایان بیان کرد: تعداد کل موارد مراجعه سرپایی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان از ابتدای اپیدمی تا کنون۲۱۹ هزار و ۵۳۲ مورد بوده که از این تعداد ۱۳ هزار و ۷۳۷ نفر بستری و ۱۱ هزار و ۱۴۸ نفر نیز پس از دریافت خدمات و بهبودی از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.

لازم به ذکر است که محدوده فعالیت های دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل جنوب غرب خوزستان(آبادان، خرمشهر و شادگان) می شود و این سه شهرستان وارد وضعیت قرمز کرونایی شده اند.

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما