شناسهٔ خبر: 48665553 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کشتی فرنگی المپیک؛

گرایی فینال را از دست داد/خیز شاهین برای برنز المپیک

توکیو- ایرنا- «محمدعلی گرایی» فرنگی‌کار وزن ۷۷ کیلوگرم ایران در دیدار نیمه نهایی این وزن در بازی‌های المپیک توکیو با شکست برابر حریف نامدار مجارستانی در عین شایستگی از صعود به فینال بازماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، پیکارهای کشتی فرنگی بازی‌های المپیک در ۲ وزن دوم امروز (دوشنبه) از ساعت ۶:۳۰ به وقت ایران در سالن ماکوهاری مسه توکیو آغاز شد و روز سه‌شنبه به پایان می‌رسد.

«محمدعلی گرایی» دارنده ۲ مدال برنز جهان در وزن ۷۷ کیلوگرم در دیدار نخست به مصاف «پنا فلورس» از کوبا رفت و حریف خود را ۷ بر ۳ شکست داد.

وی در مرحله بعد و در مبارزه‌ای حساس و نفس‌گیر به مصاف بوزو استارچویچ دارنده مدال برنز اروپا از کرواسی را با نتیجه ۵ بر ۵ شکست داد و نیمه نهایی راه پیدا کرد.

گرایی در مرحله نیمه نهایی مقابل تاماس لورینچ از مجارستان (دارنده نقره المپیک لندن/ یک طلا، ۲ نقره و یک برنز جهان/ برنز بازی‌های اروپایی/ ۴ طلا، یک نقره و ۳ برنز قهرمانی اروپا) قرار گرفت.

در وقت نخست داوران پوئن اخطار را به گرایی دادند و او نتوانست مانند همیشه سالتو باراندازی‌های مرگبارش را به اجرا بگذارد. در وقت دوم این حریف کهنه‌کار مجاری بود که توانست پوئن اخطار را از گرایی بگیرد و نماینده کشورمان یکبار دیگر اشتباه صبح خود برابر استارچویچ کروات را در این مبارزه اجرا کرد و سعی داشت که از خاک حریف بلند شود که اسیر ۲ باراندازی او شد و امتیازات لورینچ به ۵ رسید. در ادامه این مبارزه حساس مربیان کشورمان به خطای حریف اعتراض کردند که مورد قبول واقع نشد و جمع امتیازات این حریف مجاری به ۶ رسید.

گرایی در ادامه با تلاش فراوان توانست در خاک از حریف ۲ امتیاز بگیرد و به دلیل گرفتن پای گرایی، ۲ امتیاز دیگر به گرایی دادند و جمع امتیازات گرایی به ۵ رسید و گرایی در ثانیه‌های فراوان تلاش زیادی برای جبران امتیاز عقب افتاده داشت اما ره به جایی نبرد و این مبارزه حساس با نتیجه ۶ بر ۵ به پایان رسید و گرایی در عین شایستگی نتوانست به فینال المپیک راه پیدا کند.

به این ترتیب گرایی فردا (سه‌شنبه) باید برای کسب مدال برنز به مصاف شوهی یابیکو از ژاپن برود.

در دیگر دیدار رده‌بندی وزن ۷۷ کیلوگرم کاراپت چالیان دارنده برنز قهرمانی اروپا از ارمنستان با نتیجه ۶ بر یک مقابل آکژول محموداف دارنده نقره بازی‌های آسیایی و طلای آسیا از قرقیزستان شکست خورد تا نماینده قرقیزستان و مجارستان برگزار کننده مبارزه فینال وزن ۷۷ کیلوگرم باشند.

محمد هادی ساروی فرنگی کار وزن ۹۷ کیلوگرم تا لحظاتی دیگر در مرحله نیمه نهایی باید به مصاف آرتور الکسانیان از ارمنستان (دارنده طلا و برنز المپیک/ ۳ طلا و ۲ نقره جهان) برود.

در ۲ وزن نخست نیز امین میرزازاده نماینده وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشورمان بعد از ظهر امروز باید برای کسب مدال برنز وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مصاف «رضا کایالپ» از ترکیه برود. علیرضا نجاتی فرنگی‌کار وزن ۶۰ کیلوگرم نیز با شکست مقابل حریفی از ارمنستان از دور رقابت‌ها حذف شد.

نظر شما