شناسهٔ خبر: 48647769 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کشتی‌گیر کوبایی حریف محمدعلی گرایی در المیپک توکیو شد

شیراز-ایرنا- قرعه کشی وزن ۷۷ کیلو گرم پیکارهای کشتی فرنگی المپیک توکیو انجام شد و محمد علی گرایی کشتی گیر شیرازی و کاپیتان تیم ملی در نخستین گام به مصاف حریفی از کوبا خواهد رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسوانیس پنا فلورس از کوبا که ۲۷ سال سن دارد، تاکنون ۲ نشان طلا و یک برنز در بازیهای پان امریکن  در وزن ۷۷ کیلوگرم  و یک مدال نقره هم در المپیک جوانان سنگاپور را کسب کرده، نخستین حریف محمد علی گرایی است  .

اما کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی ایران هم  که ۲۷ سال دارد نیز ۲ برنز قهرمانی جهان، طلای بازی‌های آسیایی، یک برنز و ۲ نقره قهرمانی آسیا، طلای بازی‌های داخل سالن آسیا و نظامیان جهان در کارنامه دارد.

اگر نگاهی به کارنامه این ۲ کشتی گیر داشته باشیم ، مدال هایی که محمد علی گرایی تاکنون کسب کرده نشان از برتری کشتی گیر شیرازی نسبت به حریف کوبایی می دهد که ۲نشان جهانی دارد اما پنافلورس هنوز موفق به کسب مدال جهانی نشده است.

کشتی گیر کوبایی نباید دسته کم گرفته شود

به نظر می رسد در گام نخست قرعه مناسبی نصیب کاپیتان تیم ملی شده است تا با گذر از حریف کوبایی به مدال المپیک نیز نزدیک‌تر شود، هر چند گرایی نباید حریف خود را دست کم بگیرد زیرا با شکست برابر کشتی گیر کوبایی احتمال حذف شدن زود هنگام گرایی از دور مسابقات وجود دارد.

محمد علی گرایی در صورت برتری مقابل حریف کوبایی این دیدار به مصاف برنده کشتی بوزو استارچویچ دارنده مدال برنز اروپا از کرواسی و کاراپت چالیان دارنده ۲ برنز قهرمانی اروپا و نقره بازیهای اروپایی از ارمنستان می‌رود.

همچنین تاماس لورینچ از مجارستان ،دارنده نقره المپیک لندن ، یک طلا، ۲ نقره و یک برنز جهان ، برنز بازی‌های اروپایی، چهار  طلا، یک نقره وسه برنز قهرمانی اروپا و  دمیو ژادرایف از قزاقستان دارنده ۲ برنز و ۲ نقره قهرمانی آسیا در گروه محمد علی گرایی حضور دارند.

همچنین در گروهی دیگر در وزن ۷۷ کیلوگرم  آلکساندر چخرکین از روسیه دارنده طلای قهرمانی جهان ، طلای قهرمانی اروپا، طلای بازی‌های اروپایی، کاراپت چالیان از ارمنستان دارنده ۲ برنز قهرمانی اروپا، نقره قهرمانی اروپا حضور دارند .

آلکس کسیدیس از سوئد ،دارنده نقره قهرمانی جهان،  برنز بازی‌های اروپایی، برنز قهرمانی اروپا، و رفیق حسین‌اف از جمهوری آذربایجان دارنده نقره قهرمانی جهان، نقره بازی‌های اروپایی، ۲ طلا و یک نقره قهرمانی اروپا در آنسوی جدول وزن 77 کیلو گرم حضور دارند.

رقابت های وزن ۷۷ کیلو گرم از دوشنبه یازدهم مرداد ماه برگزار می شود .

رقابت های کشتی فرنگی المپیک از دهم مرداد ماه آغاز شد و تا سیزدهم همین ماه با تعیین نفرات برتر ادامه دارد.

تیم ملی ایران با پنج کشتی گیر به نام های علیرضا نجاتی، امین میرزازاده ، محمدهادی ساروی ، محمدرضا و محمد علی گرایی به مربیگری محمد بنا در این رقابت ها شرکت کرده است.

علیرضا نجاتی  نماینده وزن ۶۰ کیلوگرم کشورمان امروز با شکست مقابل آرمن ملکیان از ارمنستان  از رقابت‌های کشتی فرنگی در بازی‌های المپیک توکیو حذف شد تا تیم ملی با چهار کشتی گیر ادامه دهد .

کاروان ورزشی ایران با ۶۶ ورزشکار در ۱۷ رشته  در المیپک شرکت کرده است.

سهمیه فارس در المپیک

استان فارس سه ورزشکار به نام محمدرضا گرایی و محمد علی گرایی در کشتی فرنگی و محمد حسن زاده در بسکتبال دارد  که تیم ملی بسکتبال ایران از دور مسابقات المپیک حذف شد.

امید نوروزی تنها کشتی گیر فرنگی کار استان فارس است که تاکنون موفق به کسب مدال طلا  در المپیک ۲۰۱۲ لندن شده است.

تاکنون کاروان ورزشی ایران یک نشان طلا توسط جواد فروغی در رشته تیر اندازی با تپانچه بادی کسب کرده و در رده  ۴۳ کسب مدال ها قرار دارد .

رده بندی مدال ها 

در پایان دهمین روز رقابت های المپیک ۲۰۲۱ توکیو ، تیم چین با ۲۳ طلا ،۱۴ نقره و ۱۳ برنز در صدر جدول رده بندی قرار دارد و تیم های  آمریکا و ژاپن هم در تعقیب این تیم هستند.

مسابقات المپیک ۲۰۲۱ توکیو با یک سال تاخیر به دلیل شیوع کرونا در جهان ، از ۲۳ جولای ۲۰۲۱ برابر با یکم مرداد سال ۱۴۰۰ آغاز شد و تا ۸ آگوست ۲۰۲۱ برابر با ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ ادامه دارد.

نظر شما