شناسهٔ خبر: 48653200 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

دیگه چه خبر

صاحب‌خبر -
آزادی بازداشت‌شدگان ناآرامی‎های اهواز

   خبر اول اینکه، رئیس کل دادگستری خوزستان از آزادی تعداد قابل‌توجهی از بازداشت‌شدگان ناآرامی‌های اهواز خبر داد. به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام صادق مرادی رئیس‌کل دادگستری استان خوزستان به همراه تعدادی از معاونین قضایی، معاون دادستان مرکز استان و رئیس سازمان زندان‌های خوزستان در راستای دستور اخیر رئیس قوه قضائیه، با حضور در زندان سپیدار اهواز، با بازداشت شدگان ناآرامی‌های حوادث کمبود آب در استان که هنوز در بازداشت هستند دیدار و پس از استماع صحبت‌های آنان، دستورات قضایی پیرامون آزادی و رسیدگی سریع به اتهامات این افراد را صادر کرد. در این دیدار حجت‌الاسلام مرادی گفت: در روزهای اخیر بعد از دستور رئیس قوه قضائیه تعداد قابل‌توجهی از بازداشت‌شدگان این ناآرامی‌ها آزاد شدند و تعداد دیگری که موارد امنیتی نداشته باشند، ظرف چند روز آینده آزاد خواهند شد. وی افزود: آن افرادی که اتهامات امنیتی دارند خارج از نوبت و در اسرع وقت به اتهامات آنان رسیدگی می‌شود و کسانی که باعث اخلال در امنیت، سلب آرامش و آسایش مردم شدند و همچنین به اموال مردم آسیب رساندند و با معاندین نظام و دشمنان خارجی در ایجاد ناامنی‌ها و ناآرامی‌های اخیر دست داشتند برخورد می‌شود.  رئیس کل دادگستری خوزستان در ادامه گفت: در این دیدار برخی از این بازداشت‌شدگان مطالب خود را عنوان کردند و تعدادی از آنان آزاد و تعداد دیگری با تخفیفات قرار و سپردن وثیقه کفالت، بزودی آزاد خواهند شد.

پیشنهادهای 21 استاد دانشگاه و حوزه به رئیسی

  خبر دیگر اینکه، 21 نفر از استادان حوزه و دانشگاه در نامه‌ای پیشنهادهایی درباره تیم اقتصادی دولت جدید به حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری منتخب ارائه دادند. به گزارش فارس در بخشی از این نامه با بیان اینکه تفکر و الگوی تصمیم‌گیری حاکم بر اقتصاد ایران در سال‌های گذشته با تفکر و الگوی تصمیم‌گیری اقتصاد مقاومتی فاصله داشته آمده است: لازم است تیم اقتصادی تصمیم‌گیر دولت جنابعالی، یک تیم منسجم در رده‌های مختلف تصمیم‌گیری باشد؛ به گونه‌ای که با فهم مشترک و هماهنگ از الگوی اقتصاد مقاومتی، همسویی لازم در رده‌های مختلف مدیریتی ایجاد گردد.
افزون بر آن، اعضای این تیم اقتصادی باید انسان‌های متخصص، مؤمن و با روحیه جهادی باشند. این اساتید افزوده‌اند: پیشنهاد می‌کنیم لجنه‌ای متشکل از اساتید دانشگاهی و حوزوی متخصص و معتقد به اقتصاد اسلامی با نظر جنابعالی تشکیل شود، به گونه‌ای که اولاً به الگوی اقتصاد مقاومتی به عنوان تنها الگوی نجات‌بخش اقتصاد ایران معتقد باشند؛ ثانیاً درک و تبیین آن را براساس تفسیر رهبری معظم و اصول اقتصاد مقاومتی قبول نمایند؛ و ثالثاً هیچ انگیزه‌ای برای پست و مسئولیت نداشته باشند. اعضای این لجنه از سوی حضرت عالی مأموریت پیدا کنند تا برای مشکلات اقتصادی کشور براساس الگوی اقتصاد مقاومتی راه‌حل‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تحول‌آفرین ارائه دهند.

تکذیب ابطال انتخابات شورای ۱۰ شهر

  شنیدیم که، پس از انتشار خبری مبنی بر ابطال انتخابات شوراهای اسلامی در 10 شهر، رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها گفت که این هیأت هنوز نظر قطعی خود را در مورد ابطال انتخابات اعلام نکرده است و جمع‌بندی نهایی در مورد انتخابات را به وزارت کشور اعلام می‌کند.
به گزارش ایرنا، سید حمیدرضا کاظمی در تکذیب خبر ابطال انتخابات شورای ۱۰ شهر از ناحیه هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: این اعلام نظر هیأت نظارت نبوده و از طرف هیچ مقام و مسئولی رسمی این موضوع بیان نشده است. پیش از این اظهارنظر اطلاعیه‌ای از سوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور در رسانه‌ها منتشر شده بود که تصریح داشت: «پس از بررسی شکایت واصله از هیأت‌های عالی استان‌ها و با توجه به اسناد و مدارک تخلفات انتخاباتی، انتخابات رودهن، بومهن، پردیس، قرچک، باقرشهر، کهریزک، گرمدره، ماهدشت، بهارستان اصفهان و کامیاران باطل اعلام می‌شود.»

بانک مشترک بین ایران و سوریه برای تبادل مالی

  با خبر شدیم که، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس با بیان اینکه یکی از مشکلات موجود در همکاری‌های اقتصادی ایران و سوریه مسأله تبادل بانکی است، اظهار کرد: در راستای ضروریات تجاری دو کشور، نیازمند بانک مشترک هستیم که کار این بخش به مرحله نهایی رسیده است.
به گزارش ایسنا، عباس گلرو، در یک برنامه رادیویی درباره سفر هیأت پارلمانی به سوریه درباره جمع‌‌بندی نشست با تجار ایرانی و سوری گفت: در گام نخست سطح روابط اقتصادی باید ارتقا پیدا کند زیرا این روابط در حال حاضر مطلوب نیست. ثانیاً باید مکانیزم‌های همکاری که در گذشته وجود داشته است و تفاهمنامه‌هایی که امضا شده بود مصوب و اجرا شود. به عنوان مثال توافقنامه‌ای در سال 1397 آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در سفر به سوریه با این کشور امضا کرد اما متأسفانه هنوز به تصویب دو مجلس در ایران و سوریه نرسیده است. وی افزود: اجرای توافقنامه مذکور بسیار برای دو کشور سودمند است زیرا همه ابعاد مختلف روابط اقتصادی را در بر می‌گیرد و به همین جهت یکی از مباحثی که در این سفر پیگیری شد عملیاتی کردن این توافقنامه بود. گلرو با بیان اینکه یکی از مشکلات موجود در همکاری‌های اقتصادی دو کشور ایران و سوریه مسأله تبادل بانکی است، اظهار کرد: در راستای ضروریات تجاری دو کشور، نیازمند بانک مشترک هستیم که کار این بخش به مرحله نهایی رسیده است.

سفارت ایران در کابل: به افغانستان سفر نکنید

  خبر رسیده که،سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان در اطلاعیه‌ای از شهروندان ایرانی خواست تا اطلاع ثانوی به این کشور سفر نکنند و همچنین آنهایی که ساکن هستند خاک این کشور را ترک کنند. به گزارش ایسنا، سفارت کشورمان در کابل در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به اطلاع کلیه هموطنان عزیز می‌رساند، با توجه به تشدید مخاطرات امنیتی در افغانستان تا اطلاع ثانوی از هرگونه سفر به این کشور خودداری نمایند. در این بیانیه آمده است چنانچه بر حسب ضرورت نیاز به سفر اضطراری به افغانستان است، می‌توانند با هماهنگی قبلی با سفارت، در مدت زمان محدود و با اطمینان از وجود پرواز برگشت، صرفاً به شهر کابل سفر نمایند. سفارت کشورمان در کابل تأکید کرده است: همچنین به اتباع جمهوری اسلامی ایران که در شهرها و مناطق افغانستان، به استثنای شهر کابل، ساکن و مشغول کار و فعالیت هستند، توصیه می‌گردد هرچه سریعتر خاک افغانستان را ترک نمایند.

خداحافظی همراه با تشکر سفیر انگلیس

  دست آخر اینکه،  راب مک ایر در پیامی که در صفحه رسمی اینستاگرام سفارت انگلیس در ایران منتشر شده، از پایان مأموریتش در ایران خبر داد و از مردم ایران تشکر کرد.
به گزارش خبرآنلاین وی در این پیام نوشت: من می‌خواهم از همه ایرانیانی که ملاقات کردم برای مهمان‌نوازی و مهربانی‌شان در معرفی غنا، فرهنگ و سنت‌های ایرانی به من و خانواده‌ام تشکر کنم. دیدن طبیعت، حیات وحش در گلستان یا شهر کویری یزد، بودن در کنار بقیه در حافظیه در روز بزرگداشت حافظ، یا دیدن کوه‌های باشکوه البرز، یا آشنایی با هنر شگفت‌انگیز، معماری، سینما، و صنایع دستی این کشور را فراموش نمی‌کنم. مک ایر افزوده است: با وجود فراز و نشیب‌ها و تنش‌های بین‌المللی من با مقامات زیادی برخورد داشتم که به دنبال برنامه‌ای سازنده هستند و مانند من به ارزش احترام متقابل اعتقاد دارند.

برچسب‌ها:

نظر شما