شناسهٔ خبر: 48652391 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تحولات عراق

ترور یکی دیگر از شیوخ قبایل در عراق

این دومین ترور شیوخ قبایل عراق در استان میسان در دو هفته گذشته است.

صاحب‌خبر -

ترور یکی از شیوخ قبایل در عراقبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از بغداد، افراد ناشناس شیخ عبدالزهره برهان الساعدی یکی از شیوخ قبایل استان میسان در جنوب عراق را ترور کردند.
این دومین ترور شیوخ قبایل عراق در استان میسان در دو هفته گذشته است. پیش از این افراد ناشناس فرزند رئیس کل عشایر بنی کعب عراق را در شهر العماره مرکز استان میسان ترور کردند.

عاملان ترور هنوز ناشناس هستند.

گفتنی است رئیس ائتلاف الفتح عراق در سخنانی تاکید کرد: ما همه تلاش خود را برای عقب نشینی آمریکا از کشور و پاکسازی عاملان ترور انجام می‌دهیم.
به گزارش شبکه تلویزیونی العهد؛ هادی العامری گفت: ما از عراق و حقوق فرزندان ملت عراق دفاع خواهیم کرد تا زندگی با عزت و کرامت به دست آوردند. ما در دفاع از ملت، کشور و مقدساتمان در خط مقدم بودیم و در حمایت آن‌ها پابرجا باقی خواهیم بود و از نیرو‌های مسلح و دستگاه امنیتی و بسیج مردمی عراق حمایت خواهیم کرد. ما در برابر هرگونه توطئه‌ای ضد وطن یا تجربه دموکراتیک آن ایستاده ایم. ما دموکراسی را در عراق با خون شهدا آبیاری کرده ایم؛ بنابر این همچنان از آن دفاع خواهیم کرد.

در همین حال نصر الشمری معاون دبیرکل جنبش النجباء عراق نیز در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی العالم گفت: هر گونه حضور نظامی آمریکا در خاک عراق را مطلقا نمی‌پذیریم و آن را حضوری خصمانه قلمداد می‌کنیم. جبهه مخالف حضور نظامی آمریکا در منطقه در نهایت پیروز می‌شود چرا که صاحب اصلی خاک عراق است.

نظر شما