شناسهٔ خبر: 48649244 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کمریی مطرح کرد:

سناریوهای آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس/ دچار افت تحصیلی پنهان هستیم

به گفته معاون آموزش متوسطه با توجه به شرایط آموزش مجازی دچار افت تحصیلی پنهان شده ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا کمریی معاون آموزش متوسطه در بخش خبری ١٨ شبکه آموزش با اشاره به اینکه ١٨ ماه تجربه زیست در ايام کرونا را داریم، اظهار کرد: متاثر از این شرایط و همپای رویکردهای جهانی باید شرایطی مهیا می‌کردیم که دانش آموزان ما بدون آنکه آسیب ببینند به تحصیل ادامه دهند.

او ادامه داد: تمایل آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس همواره وجود داشته است اما با توجه به عوارض بهداشتی که وجود داشت این امکان نبود.

معاون آموزش متوسطه با اشاره به اینکه مدرسه نرفتن از نظر روانی و جسمانی بر دانش آموزان تاثیرگذار است، اظهار کرد: کار را براساس سناريوهاي مختلف که در نظر گرفته ایم ادامه می دهیم.

کمریی با اشاره به اینکه چند سناریو برای بازگشایی مدارس داریم، گفت که سناریوی محتمل این است که با توجه به واکسینه کردن معلمان تا ٢۵ مرداد، ضمن ایمن سازی معلمان و کادر آموزشی بازگشایی مدارس انجام شود.

او ادامه داد: شیوه نامه های بهداشتی در روند بازگشایی مدارس مورد توجه است و اگر شده باشد حتی بازگشایی یک روز در هفته باشد، این کار را انجام می دهیم.

معاون آموزش متوسطه با اشاره به اینکه بازگشایی مدارس طبق شرایط بهداشتی انجام می شود، بیان کرد: البته امروز عدم تمایل برای بازگشت به مدرسه داریم اما باید توجه کنیم که هرچه به سمت زمان بازگشایی حرکت میکنیم اوضاع روشن تر خواهد بود.

او بیان کرد: همه معلمان‌ هر میزان ساعت آموزشی داشته باشند مشمول واکسیناسیون می شوند و مشکلی بابت واکسیناسیون نداریم.

کمریی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی افت پنهان آموزشی داریم، اظهار کرد: اگر این موضوع را مورد توجه قرار دهیم، ارزشیابی ها دقیق نیست شاهد افزایش نمره هستیم.

معاون آموزش متوسطه در تشريح علل دور ماندن از مدرسه تصریح کرد: به شدت دانس آموزان آسیب می بینند و تخلیه هیجانی اتفاق نمی افتد حتی پدیده کودک آزاری در برخی جوامع و اعتیاد به فضای مجازی را شاهد هستیم.

او درباره زمان برگزاری آزمون نمونه دولتی اظهار کرد: با هماهنگی وزارت بهداشت بیش از ٢٣۶ هزار نفر در این آزمون شرکت می کنند که
٢٧ درصد پذیرفته می شوند و شیوه نامه های بهداشتی رعایت می شود تا حوزه های کم تراکمی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

نظر شما